repashy produkter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1273
491
leedragon:
Någon som vet vilken butik kan ta in repashy produkter? specifikt repashy calcium non d3, kalcium utan d3 utan andra tillägg. svårt att hitta nuförtiden. andra märke görs av sepia skal eller andra djurskal som kan innehålla samlat mämgder led och annat.

Medlem i SkHF
418
480
AlexGustavsson:

Efter en googling hittade jag bland annat här:

www.tingsrydszoobutik.se/products/repashy-crested-gecko-85g

Den importör som hade distributionsrätt i EU för Pangea och Repashy när jag hade butik för ett antal år sedan låg i UK och fick trubbel i och med Brexit. Sedan dess har det varit lite mer sporadiskt på marknaden har jag märkt. Jag fick sluta sälja då det blev trassligare att köpa in. Fanns också någon tysk importör. 

Men jag förstod inte riktigt vad du syftade på var problemet med sepiaskalen? Jag har då aldrig haft några problem med djuren under alla år oavsett vilket märke av "nektardiet" de käkat eller om de ätit sepiaskal. Eventuella spårämnen av ex. Tungmetaller i bläckfiskens skal är ju försvinnande liten och inget man behöver oroa sig för. 

1273
491
leedragon:
AlexGustavsson skrev:

Den importör som hade distributionsrätt i EU för Pangea och Repashy när jag hade butik för ett antal år sedan låg i UK och fick trubbel i och med Brexit. Sedan dess har det varit lite mer sporadiskt på marknaden har jag märkt. Jag fick sluta sälja. 

verkar inte ha kalcium, men kan kanske kan mejla för att betälla några.

1273
491
leedragon:
AlexGustavsson skrev:

Den importör som hade distributionsrätt i EU för Pangea och Repashy när jag hade butik för ett antal år sedan låg i UK och fick trubbel i och med Brexit. Sedan dess har det varit lite mer sporadiskt på marknaden har jag märkt. Jag fick sluta sälja då det blev trassligare att köpa in. Fanns också någon tysk importör. 

Men jag förstod inte riktigt vad du syftade på var problemet med sepiaskalen? Jag har då aldrig haft några problem med djuren under alla år oavsett vilket märke av "nektardiet" de käkat eller om de ätit sepiaskal. Eventuella spårämnen av ex. Tungmetaller i bläckfiskens skal är ju försvinnande liten och inget man behöver oroa sig för. 

fettlölsiga ämne kan samlas i organ och ta koll på djuren, men tanken på hur förorenat hav och mark nu å tar jg helt från tällen om inte har det
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild