Kan någon göra ett faktablad om ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

384
18
mr_fan:

hej har en fråga nån av er som kan mycket om trynsnoken Heterodon nasicus  kanske kan göra ett faktablad här på terrariedjur på svenska? NÅN SOM HAR LUST ???


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

www.serpentes.se/heterodon


384
18
mr_fan:

ok tack


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Det skulle vara väldigt trevligt om fler medlemmar kunde skriva ett faktablad eller en artikel om någon av sina favoritreptiler, jag tror absolut fler sitter inne med kunskapen.. kan tänka mig att det snarare är tid & brist på motivation som brister lite ;)

En artikel kan dom flesta bidra med, ett faktablad kräver något mer av författaren rimligtvis? 

 


384
18
mr_fan:

a exakt


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Jag tycker det är mycket kul att dela med mig av kunskap. hade gärna skrivit lite fler faktablad (Artiklar vet jag inte vad jag skulle skriva om i ett sådant fall). I mitt fall är det i vart fall så att det känns som att även om jag skulle kunna skriva ett faktablad finns det säkert någon med mer erfarenhet som skulle kunna skriva det bättre, med tanke på att det finns så många kunniga personer här. På andra platser skriver jag information hela tiden och delar ut faktablad. kan tänka mig att fler känner så, kanske? :)


230
22
Nooon:

Jag vet inte hur man skulle förfara med det men kanske det skulle hjälpa att kunna lägga ut icke helt färdigskrivna faktablad på remiss och så får andra lägga till eller kommentera och så sammanställer man se´n. Lite wiki över det hela kanske?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Smilla: Jag är absolut ingen expert och är säker på att det finns personer som är betydligt bättre än vad jag är på det jag skriver om :) men om ingen tar tag i det så blir det liksom ingenting istället :P

möjligheten att ändra på ett färdigskrivet faktablad finns ju, sen är det en massa människor som går igenom det man skrivit innan det läggs ut och kommer med tips, jag tycker du ska ge det ett försök! :)

 

Nooon: Den ide´n tror jag inte alls på faktiskt :) har du sett någonstans i terrarihobbyn att vi är överens om någonting? Nej det tror jag bara skulle spåra ur tyvärr.. bättre att man isf går ihop några stycken bekanta och skriver något gemensamt.

 

Jag personligen ska börja på nya faktablad veckan efter Solna mässan.. och är det någon som inte gillar mina blad, ja då behöver man inte läsa det är frivilligt ;) och tycker man att jag har fel och kan bättre själv ser jag gärna att man utmanar mig genom att skriva ett eget faktablad .. hehe skämtsamt givetvis :)

Mvh Jonas


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Jonas; Det är ju klart, kanske får ge mig på att skriva ett nytt faktablad nästa vecka då :)


230
22
Nooon:

Jonas_: Nä, du har helt rätt! Jag har inte sett några tecken på att man uppnår konsensus. Det skulle nog bli ganska livade diskussioner. Det var väl en sorts önsketänkande... :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild