Gjorde jag rätt? vad tycker ni?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
0
adam123:

Kunde inte sova inatt så jag satt och tittade på Discovery och såg det där dumma jävla programmet (rattlensake republic) och blev en aning irriterad över det faktum att Discovery väljer att sända det programmet här i Sverige. Jag menar Discovery som samarbetar med animalplanet borde väl vara emot massmord på oskyldiga reptiler??? Så jag mejlade Discovery i Sverige och framförde mitt missnöje. Min fråga till er är tycker ni jag gjorde rätt kan det leda till en förändring till det bättre??? Tacksam för svar mvh Adam :)


163
34
Danne:

Är det där ett gäng går runt o fångar ormar för ormskinnet?

Det gick ett program på Animal Planet igår om ormar. Tror det hette "Man Eating Super Snake". Vinklat som f*n där dom berättade hur stora pytons slingrar runt och äter människor. Jaaadu...


131
8
stumpwen:

är ni allvarlig? finns det sånna program?? herregud... har inte någon av dom kanalerna så jag vet inte.. 


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Tyvärr finns det en hel del vinklade underliga program, dock har jag nog inte sett något sådant på animalplanet. vet däremot att en serie på tv 4 som just  börjat sändas, djurskyddsinspektörerna, har fått mycket kritik för att de vinklar händelser mot djurägarnas nackdel och väljer att inte visa det som är bra.


68
66
aajje:

Tycker du gjorde helt rätt i att skriva till dom! Om ingen öppnar munnen och säger till så lär ju inget förändras till det bättre. Tror jag sett samma program som dig DPBallpythons, dom beskrev ormarna som monster och mördarmaskiner, det värsta med såna program är ju att "vanligt" folk som inte har någon kunskap går på detta och därefter skapar en rädsla för djuren och för den vidare till sina barn osv. Nä jag ger inte mycket för programen på animalplanet/discovery om ormar, dom får ju nästan majsormar att verka livsfarliga i deras program..


1228
464
leedragon:

jadu, hade en sånt åsikt om  discovery som visade en program om skoghuggare, och tänkte varför visar de så om det är en natur  kanal,  som svar fick jag att det ärinte natur kanal, det är en fakta program 


343
119
Salig:

Jag tycker att du gjorde helt rätt. Iofs är det väl bättre att de fångar ormar för skinnen på det sättet istället för skallerotärmsdrivningar på shower, men deras oprofessionella stil och vinklingen på det hela är äcklig. Discovery channel har tappat kvaliten enligt mig, majoriteten av programmen handlar trots allt om motor (inget ont om det, men det är rätt mycket av den varan) samt om människor som sysslar med olagliga aktiviteter (tex moonshiners och street outlaws). Synd, då det sändes mer faktabaserade program förr. 

Animalplanet tycker jag är bättre, men även där sänds dessa vinklade program. Dock har de fortfarande många mycket intressanta program som är rent faktabaserade :)


953
1840
peter54:

Jag tycker att både Animal Planet och Discovery Channel har klart ifrågasättningsbara agendor med mycket diffusa syften, men som jag ser det handlar det enbart om pengar (som vanligt). Därför bedriver de sitt utbud på samma sätt som kvällspressen, det vill säga att det som väcker störst sensation är det de satsar hårdast på. Djurens eventuella väl och ve kommer långt ner på priolistan.


1275
1724
Falk:

Discovery är en dockhussåpa kanal och inget annat, går inga dokumentärer eller fakta program där längre som det gjorde för 10år sedan.

Usla hojbyggare, obildade rednecks som tillverkar hembränt, eller deras sk. vetenskapliga tester som inte är vetenskapliga överhuvudtaget.


Animalplanet är i mitt tycke lika uselt och som någon tidigare skrev att det är vinklat.
Visar dom spindlar så är det spänningsfylld musik som spelas för att ge tittaren rysningar snarare än kunskap. Är det ormar så är oftast hur giftiga och farliga dessa är och inte vilken roll dom har i naturen och varför just dom är giftiga.


102
1
dragster:

Vinklade serier o usla program i all ära. Men jakten på Wdb i Texas är den samma som jakten på rådjur eller annat vilt i sverige. Håller man inte efter stammen blir den för stor vilket resulterar i födobrist, innavel och andra tråkigheter. 

Att de i programmet liknar lekskola är sin sak. Men som sagt.. jakten finns av en anledning. Hålla koll på beståndet, tjäna pengar eller va man nu vill se som anledning e ju upp till var och en. 

Wdb har jagats hur länge som helst för både kött och skinn. O inte e dom i närheten av utrotning. Det är produktiva ormar o har hyffsat stor avkomma per hona.

 

Gillar man inte programmet kan man ju låta bli och titta eller sitta och skratta för sig själv åt klåparna när dom blir bitna. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild