Majsormsmorpher

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

46
3
Ninjasandpopcorn:

Hejsan alla ormälskare här på forumet :)

Jag har kollat runt lite och försökt att lära mig om det här med morpher, majsorms morpher för att vara lite mer exakt. Jag själv har en snowcorn hane som jag har planer för framtiden att hobby avla lite med. 

Alltså mest bara för att det är roligt(har kontakt med en jätte duktig kille som jag köpte min majsis av som kläcker äggen åt mig +att han tar de juveniler jag inte ville ha)

Men då undrar jag vilka morpher tycker ni är snyggast? Vilka morpher skulle man kunna få fram med en snowcorn?

 

 


1662
779
fluffis:

Hej!

Den mest ultimata färgen på avkomman man kan få med en snow är snow, om man parar med en snowhona. Man kan även få amel och anery om man matchar mot sådana ormar.

Själv är jag svag för oranga och rosa färger och har fastnat för salmon snow och lyckligtvis så har jag själv en sådan :)


46
3
Ninjasandpopcorn:

Fluffis det är ju så kul när man får tag på de morpher man tycker är snyggast :) jag tycker de mer röda majsisarna är fina, idag var jag på källby zoologiska(bästa djurbutiken som finns enligt mig) och jag hittade en skönhet som jag bara var tvungen att tinga.

Hon är riktigt snygg Med tillochmed lote avelsvärde men jag glömde höra vad hon var för morph, jag skulle gissa på att hon är en hypo amel men inte helt säker, är ju rätt så grön på detta med morpher fortfarande.. :\

Vad tror ni som kanske kan? :)


66
14
curow:

Helt säker kan jag inte vara men ser ut som diffused


46
3
Ninjasandpopcorn:

Jag tänkte på det också men visst har diffused ljus undersida? Eller har jag fattat fel >.<" denna var helt orange/röd under hela sidan med bara få undantag på nån enstaka "pixel/prick" inte helt lätt att se på bilderna dom var lite tagna som hastigt och lustigt av min kära mor.


66
14
curow:

Diffused har vit eller genomsknlig mage ja men! Färgen från sidorns kan även "blöda" ner på magen vilket gör den orange eller röd.


46
3
Ninjasandpopcorn:

Jaha! Är fortfarande väldigt grön på det här med morpher och de diverse färgerna :) visst är det så att det finns olika diffused också, eller säger man bara diffused? :)


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Nu är jag inte alls insatt i just majssnoksmorpher (Är mer intresserad av Python regius) Men jag har en amelanistisk hane som jag själv tycker är rätt fin :)

Övre bilden är cirka 5 år gammal, den undre är sedan förra sommaren (Har inga bra nya bilder direkt)


46
3
Ninjasandpopcorn:

Smilla sicken läcker en! Riktigt snygg 


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Tackar! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild