Om postning på sidan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

953
1840
peter54:

Terrariedjur.se är i mitt tycke den bästa terrariesajten på svenska. Därför föreslår jag att vi alla hjälps åt att upprätthålla samma kvalitet i trådrubrikerna - alltså det som syns utåt när sidan öppnas.

Jag vill uppmana alla att författa bra rubriker till era trådar. Använd versal (stor) begynnelsebokstav, inga förkortningar i rubriken och försök att inte särskriva rubrikerna. Naturligtvis är det inte något problem om det blir tokigt, då ber jag bara Anders att fixa till, men det blir mindre extrajobb för Anders om alla försöker skriva bra rubriker från början.

Tänk också på att inte posta bilder som du inte är helt säker på är tillåtna att använda.

Ta inte detta som en pekpinne, utan bara som en uppmaning till alla att hjälpa till att hålla den fina kvaliteten på den här sajten uppe :)

/Peter


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Bra påpekat. :)
Det är även lättare att hitta intressanta trådar i sökmotorerna om allt är skrivet på ett bra sätt.


82
16
Bremnes:

Utmärkt påpekande. Ibland kan det nästa vara oförståelig text. Ett tips är att granska texten en extra gång innan man skapar en tråd eller ett inlägg. Hjälps vi åt så går det nog utmärkt! 


264
125
Bildpunkt:

Jag tycker man ska ta det där med att ladda upp andras bilder som en pekpinne då det faktiskt är ett brott att publicera bilder man inte har rätt till. Om än ett ganska ringa brott och vanligt förekommande. Men på en seriös sida tycker jag det är något man bör ta upp. :)


343
119
Salig:

Håller med om alla övanstående punkter. Jag kan acceptera om någon har sladdat på tangentbordet och missat det vid något tillfälle, men man ska definitivt dubbelkolla så att texten är förståelig. Vad gäller bilder borde man vid publicerande av andras bilder (tex från google) så borde man åtminstone ange fotograf eller länka till källsidan. Helst skulle jag dock se att det inte förekommer lånade bilder på sidan :)


264
125
Bildpunkt:

Tycker att man om man vill visa någon annans bild antingen kan be om tillstånd alternativt posta länken till sidan där man sett bilden. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild