Fråga om terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Fhelippa6692:
Hej jag har en kungspyton som bor i ett 120•45•60 terrarium problemet är bara det att han klätrar och söker sig uppåt nån som har varit med om det och har nån något bra tips på terrarium?

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Fhelippa6692 skrev:
Hej jag har en kungspyton som bor i ett 120•45•60 terrarium problemet är bara det att han klätrar och söker sig uppåt nån som har varit med om det och har nån något bra tips på terrarium?

Varför ser du detta som ett problem? Hur ser terrariet ut? Placering av värmekälla/or? Vilka temperaturer har du i terrariet?

Mvh
Niklas

4
0
Fhelippa6692:
NellyNiklas skrev:

Varför ser du detta som ett problem? Hur ser terrariet ut? Placering av värmekälla/or? Vilka temperaturer har du i terrariet?

Mvh
Niklas

Det som är med han är ju att han klättrar och vill liksom att han ska kunna göra det om han vill men vet inte hur jag ska lösa det då det inte finns så många olika terrarium 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Fhelippa6692 skrev:

Det som är med han är ju att han klättrar och vill liksom att han ska kunna göra det om han vill men vet inte hur jag ska lösa det då det inte finns så många olika terrarium 

Jag förstår fortfarande inte problemet. Du har redan ett terrarium med redan angivna måtten 120x45x60 (bredd x djup x höjd är mitt antagande). 

Söker du ett annat pga att ormen klättrar och söker sig uppåt? Jag behöver ytterligare förklaring.

Mvh
Niklas

4
0
Fhelippa6692:
NellyNiklas skrev:

Jag förstår fortfarande inte problemet. Du har redan ett terrarium med redan angivna måtten 120x45x60 (bredd x djup x höjd är mitt antagande). 

Söker du ett annat pga att ormen klättrar och söker sig uppåt? Jag behöver ytterligare förklaring.

Mvh
Niklas

Jag vill kunna lösa så att han kan göra det om han vill det är inte ett problem så utan att problemet är att jag vet inte hur jag ska lösa så han kan göra det ville ha tips ochvråd hur andra gjort 

5898
4525
Tropfrog:
Större terrarium och fler saker att klättra på kanske?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
668
442
Jimmy:
 Vill du bara ha klättermöjligheter så in med en stor gren eller två.

Annars kan det bero på många saker. Hur länge har du haft ormen? Har du några gömställen?

Vad har du för temperaturer?  Den behöver kunna gömma sig under tex barkbit eller andra gömställen för att känna sig trygg. 
Om den upplevs som rastlös kan det bara för att du nyss skaffat den och den inte funnit sig till rätta eller för att den saknar gömställen. 
Jag upplever att de i regel är ute och rör på sig mer på kvällen när det är släckt. Dagtid mest gömda. Om de börjar bli hungriga kan de även bli mer aktiva dagtid.

4
0
Fhelippa6692:
Tropfrog skrev:
Större terrarium och fler saker att klättra på kanske?

Mvh
Magnus 

Det var det som min tanke var jag har ett exo terra nu. Har nån ett tips på nå bra terrarium. Han har gömställen jag har haft han i snart 1 år han är mer i luften än på marken när det släcks 

5898
4525
Tropfrog:
När det gäller de storlekarna är det nog bäst att bygga själv eller köpa begagnat. Om man inte har lust med det finns alltid akvariebyggarna.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild