Flytta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
1
tinagustafsson:

det är att jag och min pojkvän ska flytta ut till en stuga, och jag undrar om vår kameleont kommer märka av att det ser annorlunda ut och bli stressad av det? i sånafall hur gör man bäst så han vänjer sig? :)

tack på förhand Tina


384
18
mr_fan:

kanske så att du kan försöka att göra det rummet som han ska vara  i  likt det nya 


384
18
mr_fan:

mena tvärtom alltså om det suer ut på ett vis sett utanför terrariet där han är nu ifall du gör likt det ffast i stugan


384
18
mr_fan:

ser

 


1662
779
fluffis:

Om kameleoneten inte ska byta terrarium så förstår jag inte riktigt vad som kommer bli nytt för honom. Om temperaturen och ventilationen är annorlunda i stugan än där ni bor nu så kan ni behöva justera temperatur och luftfuktighet i terrariet eftersom det kan påverka.


Medlem i SHF
274
341
Jubari:

Ska absolut inte spela någon roll oavsett hur rummet ser ut. Du kan ju försöka ha terrariet som de såg ut innan, inte för att de heller borde spela någon roll. Kameleonter är tåligare än man tror, ödlor generellt. Haft kameleonter i över 8 år (olika arter) och aldrig erfarat stress på sådan nivå.  


234
1
tinagustafsson:

okej för han ju knappast märka någon skillnad om det är större och det står en säng och garderob där istället för en soffa :P men det är svalare där så får hålla koll på tempratur och luftfuktiheten :) nej det är samma terrarium och det ska se likadant ut bara städas när man ändå håller på :) men hur fraktar man terrariumet på bästa sätt? :)


266
18
Jazen:

Man bär den.


85
144
Avic:

Klockrent Jazen!!! :)


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Jag tror hon menar hur man flyttar terrariet till stugan, och då tror jag det är för långt för att bära. Annars hade nog inte frågan ställts. Om det är ett glasterrarie så är svaret alltid: Väldigt försiktigt! Packa med filtar runt och se till att det inte kan glida runt. Samt att köra försiktigt naturligtvis.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild