Insekter online

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
3
Viral:
Tjena!
Lite ute ur loopen men vad hände med att beställa insekter online? Tidigare har det inte varit några problem med att beställa hem foderinsekter, men nu har det blivit svårt att bara hitta dubia online? Är det något som har hänt?

33
4
JaolStreto:
Kan väl inte vara så svårt

2
0
Mothh:
Vet att både pangdubia.se och cyberzoo brukar ha inne om du vill beställa från företag, de har inte alltid vuxna hemma men annars brukar det vara bra utbud. Det brukar ofta finnas privatpersoner som kan tänka sig skicka på köp och sälj också, vissa är dock inte lika pigga på att skicka mer norrut då det börjar bli kallare ute men man kan ju alltid höra då det oftast är billigare att köpa privat av någon som fått för många i sin odling.

Både pangdubia och cyberzoo kan skicka med heatpacks om det börjar vara minusgrader där man bor, så det är ju oftast ett alternativ.

Jag kan ha helt fel så rätta mig gärna! Det jag har hört när jag varit på mässa är att det var någon stor dubia "odlare" som lagt ner och att det därför inte fanns lika mycket vuxna dubias just då, men som sagt är det bara något jag hört i förbifarten för flera månader sen så kan ju lika gärna vara ett rykte. 

Medlem i SHF
4080
5139
Jonas_:
Skåne reptilfoder säljer levande insekter, frysta insekter och annat frysfoder. Jag har alltid varit nöjd vid beställningar. 

Annars är det superenkelt att odla sina egna dubia : ) krävs inte mycket för en lyckad odlingskoloni. Då har man alltid alla storlekar tillgängligt. 

33
4
JaolStreto:
Exakt det är inte så svårt

Medlem i SkHF
418
480
AlexGustavsson:

Fraktbolagen införde för ett antal år sedan striktare kontroller med punktinsatser. Antagligen i jakt på narkotika etc. Har hört om flera som fått påbackning från PostNord och DHL om att insekter skickats. Det finns inget fraktbolag som uppfyller lagkraven på att skicka djur, inkl. Insekter. 

Vad jag anser om det är dock en annan historia...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild