Marsvin som foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

384
18
mr_fan:

vad är det för orm du ska skaffa?


75
8
Zicki:

Som jag skrev, dem blev bortskänkta nu istället, till en ensamboende person. Skulle inte vart snällt, enligt mig, för dem gamla djuren att komma till ett stressigt småbarnshem, där det är populärt att ha kanin/marsvin. Om ingen hade velat ah dem, ahde dem blivit avlivade. Och då blivit bortskänkta som foder till nån med större ormar. Så ett kort svar, nej. :) 


77
1
MrC:

Var för siktig kan gå riktigt galet dom har frukansvärda klor en av mina vänner fick en smärre chock frågade du han skulle han säga nej direkt


75
8
Zicki:

Okej, ska jag tänka på framöver, om jag skulle skaffa orm och utfodra den med marsvin! Tack!


77
1
MrC:

Det som hände var att marsvinet sprättade upp buken på det djur som blev matat så det blev vetrinären nästa de ghick bra men jag skulle inte göra det


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Så kan det gå om man väljer att mata sina ormar med levande byten :) hoppas han lärde sig en ordentlig läxa!

Både kaniner i olika storlek & marsvin funkar fint som foder år stora ormar, nåt man kan tänka på att inte mata med långhåriga djur eller nåt liknande, fastnar i munnen :)


77
1
MrC:

Jo de ju sant det var innan lagen om att man inte får mata med levande kom till de e nog 20år sedan om inte mer förstås


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Man får fortfarande mata med levande foderdjur, det är en rekommendation ingen lag :)

Bara för att man får så finns det ingen anledningatt göra det, jag ser bara fördelar med fryst foder och inga fördelar med att mata levande.

Om inte ormen äter endast levande, då är det en annan sak såklart.. hade själv en Boa.C.C för 15år sedan som bara åt levande råttor, marsvin & kaniner.. men det är bara strul med en orm som vägrar äta upptinad föda, min åsikt iaf.


379
399
Mr_B:

Håller faktist med jonas_ i denna frågan. Enda fördelen med levandefoder är att näringen i fodret är på topp men det lilla det tappar som fryst är försumbar. Äter ormen dött är det en fördel för alla parter. I regel är det inte särskilt svårt o få en orm och äta upptinat, även om det finns undantag. 


56
16
exotiskadjur:

Finns en tråd nånstans i forumet som jag ej hittar åt nu där det står om att mata med levande föda.

efter att hört många diksutioner hit o dit ang detta så skrev jag tilll länstyrelsen och frågade dom och dom säger att det är olagligt att mata med levande föda.

den som vill läsa hela svaret från joel på länstyrelsen kan skicka ett pm så skickar jag det där om ni inte hittar åt tråden.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild