köpa yemenkameleont och grön leguan i sthlm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

53
0
mcfozzy:

Vart ska jag köpa dessa arter? Dom ska vara under 1 år och friska såklart. Kamske blir så att man åker förbi uppsalas herpers choise?


95
43
JAReptiles:

åk till herpeschoise du dom har bra djur dom är kunniga djuren är fina och friska sen är det inte så hemskt dyrt annr så hökaränges zoo jag vet dock inte vad dom har men kan vara värt att kolla


88
2
Herplover:

Köpte min yemen på herpers chosie och han är frisk och kry rekomenderar starkt =)


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Det är Expo Stockholm i Solna 1a Februari, brukar vara gott om kameleonter på mässorna.. sämre med gröna leguaner, antagligen pga deras svåra skötsel & utrymmeskrav :)

Annars kan jag också rekommendera Herpers Choise i Uppsala, bra service & sjysta priser.


456
200
isdrake:

Inte för att vara en tråkig kärring men borde du inte avvakta med att skaffadjur tills du har en bättre ekonomisk situation? Jag tänker på din andra tråd där du nämnde att du inte hade råd med en avlivning hos veterinär.

Även friska djur kan skada sig eller bli sjuka. Och även med försäkring kan en behandling gå på flers tusen. Det är viktigt att man har råd med ev veterinärkostnader när man skaffar ett djur. :)


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Håller med isdrake, jag lämnade mina tips innan jag visste om din situation.. Har du inte råd med en avlivning så ska du nog inte köpa nya djur som kostar pengar i inköp, matkostnad osv :)


53
0
mcfozzy:

Jomas nu låtef du hatisk mot dig, jag har pengar för avlivning och tror bara att du är lite sur för att jag har en annan tro än dig. Kom igen liksom


316
283
panterophis:

 

mcfozzy du har fått det att låta som att du inte skulle ha råd att ta hand om leguanen som du tog över, det här handlar bara om det så sluta få det att låta som att du är attackerad för din tro för det är du inte!


53
0
mcfozzy:

''Du får gärna plocka bort bilderna med religösa motiv :) jag är ateist & vill slippa politik & religon på terraridjur.se
Därför jag har denna sida bla :)
Ta inte illa upp är du snäll men alla vill inte se bilder på kors & gud hehe'' ''

Eftersom jag är ateist så hänger jag inte på forum med religösa artiklar, bilder, filmer, uttalanden osv

Därför har jag terrariedjur.se som är opolitisk & fri från religon, trodde jag ;) tog faktiskt något illa upp när jag kikade på senast upplagda bilder imorse, ett flertal bilder i följd med religösa motiv.. Varför läggs dom upp på ett reptilforum? Nej skärpning tycker jag! Trodde jag skulle slippa sånt skit på denna sida iaf.

Finns fullt med religösa forum eller forum för egna teckningar om man nu vill visa upp det.. men jag vill inte se och måste kunna välja att vara fri från sånt på terrariedjur.se.''

 

Jag har råd, ett fu**ing sjukt och döende djur gäller samma för ALLA j*vlar! Spelar ingen roll om man kan mycket om djuret eller inte!


52
5
Larsson:

Det va inte längesen en sån här diskution va på facebook, ja håller med isdrake och jonas_ har du inte råd att ta ett djur till vet så ska du defenitivt inte skaffa en leguan, har du någon anning om vad dom kräver? en yemen ja visst de e väll ingen fara men skulle aldrig släppa en leguan till en 16åring

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild