Kungspyton och uppfödning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Zashay:
Hej, 

Hur ser marknaden ut nuförtiden? Är den helt mättad?

Har inte någon plan på att tjäna pengar på detta men om man skulle lyckas få till en kläckning, kommer man då sitta på massa ormar som ingen vill ha eller brukar det inte vara något problem att få dom sålda nuförtiden?

Förstår att det är olika från morph till morph men frågan är mest generell om hur tillgång och efterfrågan ser ut idag. 

Mycket tacksam för svar!

5898
4525
Tropfrog:
Svårt att svara på ett generellt sätt utan att ta hänsyn till morph.

På grund av hela morph träsket så produceras det hundratals om inte tusentals helt osäljbara ormar varje år. Kan du inte med att avliva på ett humant sätt så är kungspytonuppfödning inget för dig.

Mvh
Magnus 

531
236
David:
Föder inte upp kp, men man bör nog räkna med att ha kvar ungar under ganska lång tid.

4
0
Zashay:
Tropfrog skrev:
Svårt att svara på ett generellt sätt utan att ta hänsyn till morph.

På grund av hela morph träsket så produceras det hundratals om inte tusentals helt osäljbara ormar varje år. Kan du inte med att avliva på ett humant sätt så är kungspytonuppfödning inget för dig.

Mvh
Magnus 

Tack för svar. Detta var det jag antog också. Känner du till några morpher som går att få iväg lättare än andra? Förstår att det går i trender men finns det nån som "alltid funkar"?  Vet att man kommer få ett gäng osäljbara individer oavsett 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Som tidigare talare mycket riktigt påtalat är att marknaden se väldigt speciell ut. Min upplevelse är att det fluktuerar kraftig vilken morph som säljer och för hur mycket. Det finns absolut en marknad, men jag kan inte svara på hur den ser ut. Jag har tex en bekant som nyligen sålt 13st i Hamm, medans det utbudet som jag iakttog i Malmö i slutet på Augusti vid mässans start och mässans slut såg förhållandevis oförändrat ut. 

Jag rekommenderar inte att avla fram något för sakens skull, om du inerst inne inte är säker på att du kan sälja dem vidare eller att du inte har plats för osålda djur. Det är framförallt inte rätt och de nya djuren. 

I annat fall får du nog studera marknad och trender i förhand och bygga upp en plan.

Mvh
Niklas

4
0
Zashay:
NellyNiklas skrev:
Som tidigare talare mycket riktigt påtalat är att marknaden se väldigt speciell ut. Min upplevelse är att det fluktuerar kraftig vilken morph som säljer och för hur mycket. Det finns absolut en marknad, men jag kan inte svara på hur den ser ut. Jag har tex en bekant som nyligen sålt 13st i Hamm, medans det utbudet som jag iakttog i Malmö i slutet på Augusti vid mässans start och mässans slut såg förhållandevis oförändrat ut. 

Jag rekommenderar inte att avla fram något för sakens skull, om du inerst inne inte är säker på att du kan sälja dem vidare eller att du inte har plats för osålda djur. Det är framförallt inte rätt och de nya djuren. 

I annat fall får du nog studera marknad och trender i förhand och bygga upp en plan.

Mvh
Niklas

Tusen tack för svar! Nä det blir absolut så att jag inte föder upp :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild