Öppna mina ögon..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

148
116
Ella:

Hej blev precis tvungen att sluta med min akvaristhobby pågrund av anledningar..
Nu har jag ett tomt kar med måtten B:78 D:35 H:38..

Vill jätte gärna att ni hjälper mig med att välja ett litet terrariedjur och stoppa in där..
Spindlar, insekter är inte vad jag söker..
Men allt mellan fjällreptiler och grodor :D Skulle vara jätte glad om ni kunde hjälpa mig...

/Thella


23
4
SandMan:

Det är ju ett ganska brett område du funderar på. Det bästa råd jag kan ge dej och jag tror att några håller med mej är att försöka komma i kontakt med reptiler och utgå ifrån din personliga upplevelse. Sedan är det bara att samla så mycket fakta och andras erfarenheter av det specifika djuret så löser det säkert. Mvh SandMan  

Ps. Lycka till.......


148
116
Ella:

Tack för svaret, är mycket ute efter olika tips och något litet djur ni tyckt var roligt att ha.. som också trivs i ett sådant kar.. :)


316
283
panterophis:

oavsett vad du väljer för reptil så måste du bygga om akvariet för att få bra ventilation

 

vad tycker du om ormar? Eryx sp. skulle jag vilja rekommendera

MVH John


28
3
Kaptenrosa:

Som tidigare nämt, fixa bättre ventelation, det  går ju tex att  borra i glaset.

Phrynosoma platyrhinos kan jag varmt rekomendera, dagaktiva och livliga i terrariet.

Annars någon gecko kanske?


343
119
Salig:

Dvärggeckos (Tropiocolotes sp.) är inte så krävande vad gäller skötsel eller utrustning, det enda som behövs (mer eller mindre) är en lampa dom ger en temp på minst 25° i den kalla delen och en solpunkt på dryga 30°C. Annars är väl som de andra påpekat ventilationen som är viktig. Tyvärr kan de vara lite kluriga att få tag i. Men i den yta du har får du lätt plats med en liten grupp på kanske fyra djur :)


95
43
JAReptiles:

som tidigare sakt fixa mer venterlation 

arter jag tipsar om:

Trynsnok

Sandboa

Mjölksnok

Vipergecko

Agapadda

Lycka till hoppas! Något förslag va intressant för dig! :)


316
283
panterophis:

jeppeboi: sandboa har ju redan nämnts


148
116
Ella:

Akvariet har ingen armatur så tänkte byta till ett nät att ha över :)
har börjat fundera på hjälm geckos eller kanske viper! Men era tips låter ju jätte intressanta! Ska kolla lite :)!


148
116
Ella:

Trynsnoken lät väldigt intressant, hur stora blir de? För Sandboa känns lite stort att ha i ett akvarie med de måtten jag har :(!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild