Levande växter i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
3
Ninjasandpopcorn:

Hej! 

Jag har en majsorm på ca 1½ år som ska flytta till ett större terrarium nu snart, men jag har en fråga tycker det är så tråkigt med plastblommor iaf bara plastblommor. finns det någon växt man kan ha i terrariet?

skulle gärna kunna tänka mig någon fin blomma och sedan blanda resten av växtligheten i terrariet med plastväxter. om man kan ha levande växt/blomma i terrariet är det bättre att köpa frön och plantera själv(låta växten växa utanför terrariet först och sedan omplantera eller flytta med blomkruka in i terrariet) då jag tänkte att blommor man köper i affär troligen är besprutade.

men måste ju såklart heller inte ha levande växter i terrariet, var bara något jag tyckte kunde vara kul om det gick :)

Har inte haft orm alltför länge så jag tänkte ta frågan igenom forumet där ni som kan kanske kan ge lite input om ni har några erfarenheter eller åsikter :)

är tacksam för svar!


316
283
panterophis:

jag kör gullranka till min lilla majsorm och det funkar fint, finns bilder i mitt galleri om du vill ha lite inspiration

 

MVH John


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har inga ormar, men jag kan instämma med panterophis att gullranka är riktigt bra växt för terrariet. Den växer extremt fort och bra. Det enda man behöver tänka på är att se till att den har vatten. Jag är inte riktigt hemma på hur fuktigt en majsorm behöver ha det, men jag vet att gullrankan behöver det någorlunda fuktigt för att inte torka ut.

Köp levande växter, och sen ta bort jorden som kommer med, så ska det inte vara några problem. Vill du vara på den säkra sidan kan man alltid låta växten stå i någon månad innan man sätter in det i terrariet, men det har nog ingen större betydelse.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild