bra växter i terrarium för panterkameleont?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
1
tinagustafsson:

Hej :)

Jag har satt in två stora benjaminficus i mitt terrrium men bladen bara lossnar hela tiden, tror kanske det är för varmt.. 

Har ni några tips på andra bra buskar som funkar bra i terrarium? :) 


234
1
tinagustafsson:

skulle vara kul om jag kunde få något tips innan jag snart köper ännu en till benjamin ficus som bara dör efter några veckor, vill ha någon stor klätterbuske att sätta in till Django så han kan gömma sig om han vill :)


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Hibiscus (stavning?) ska väl bra och tålig. Vet dock inte med värme men fråga efter den i blomsterbutiken så vet de säkert mer :) 


234
1
tinagustafsson:

okej men jag tänkte mig någon buske så han kan klättra och gömma sig så som en benjamin ficus :)


234
1
tinagustafsson:

men det kanske inte finns någon sån liknande :( dem är så bra ( innan dem dör) :P


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

hittar du inget bra klättervänligt kan du ju alltid sticka ner grenar i bottensubstratet som går in genom växten ?


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Gullranka, bra ljus och lite vatten så växer det på bra, har det själv till min yemen.


234
1
tinagustafsson:

men alla säger att gullranka är giftigt? men det är ju liksom många som har benjamin ficus till sina kameleonter hur gör ni för att få den att överleva, vattnar ni den eller bara sprayar? :)


1
0
Misfit:

Paraplyväxt (schefflera) använder jag b.l.a till min yemen men dom e ju lite glesare men ibland kan man hittanågra med flera stammar!

Min Benjamin ficus håller sig i relativt bra skick och den har jag haft sen i mars ca, vattnar en gång i veckan men sen får den ju mycket vatten på sig när det sprayas.

 

mvh Kim


234
1
tinagustafsson:

okej ja jag hade en sån förut men den dog också.. nu skaffade jag en plast benjamin ficus hoppas den överlever hahah ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild