Duschsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

142
5
JulefridHosOnkel:

Nu vet jag inte om detta är rätt "avdelning" för denna tråd, men ifall det är fel är det bara att flytta. Well, det jag undrar över är just duschsystem. Jag har själv funtat på att skaffa några, men det är ju rätt dyrt och på sistonde har jag hört väldigt tveksamma saker om dom, t.ex att dom slutar fungera när man är bortrest, att ormar drunknar osv... hur har det funkat för er, och vad har ni att säga om duschsystem? Har ni exempel på bra/dåliga? Tycker ni alla ni har testat vart bra, eller har alla vart fiaskon? Berätta gärna om hur ni själva har upplevt dessa. //MVH


Medlem i SHF
61
74
Joachimlofgren:

Dom problemen du tar upp låter som att det kan motverkas genom en pålitlig timer.

jag har inte hört något negativt med duschsystem. Kolla t.ex dusk 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har köpt 2st exo-terra monsoon rs400, och herpers choise stora duschsystem.

En av mina monsoon gick sönder efter mindre än ett år. De ska tydligt vara väldigt dåliga överlag då kontrollerkortet inte är tätat ifrån fukt och det kan bli kortslutet.

Herpers Choise låter betydligt mer, men ger samtidigt bättre dimma, och går att ha till många flera terrarium.

Jag tycker det är väldigt smidigt med duschsystem. Men visst kostar det en del med både duschsystem och timer (om inte detta ingår). Har du flera terrarium så kan det kännas mer befogat, eftersom du inte behöver köpa ett duschsystem till varje utan det är bara att lägga till flera dysor. Tror herpers choise system klarar upp till 10 dysor om jag inte minns fel.


142
5
JulefridHosOnkel:

Ok, det låter mycket bra! Det är Herpers choise-systemen jag funtat mest på faktiskt. Tack så mycket för svaren!


120
59
xTheod:

Köp dusks diafragmapump och en sekundtimer från dusk. Klockrent och låter ingenting.. 


142
5
JulefridHosOnkel:

Ska kolla på det, tack så mycket : )


424
32
samthe0ne:

Är du lat, snål, någorlunda händig och har kunskaper inom svagström så kan du bygga ett eget med hjälp av prylar från Biltema. de har kit för spolarpumpar och för mina två Ögonfransgecko fungerar det utmärkt, samt att jag har kopplat det på ett sådant sätt att jag själv måste trycka på en knapp för att det ska "regna" i terrariet.


67
33
FinnW:

Dom har riktigt bra grejor på Aquawarehouse


160
91
turboadde:

Jag har 2st herperschoise:s dusch system som jag är väldigt nöjd med förutom pumpen som låter som en espressobryggare som gjorde att katterna (Och ibland vi själva) flög i luften när den starta. verkar lite som ju fler dysor desto mer låter den. Bytte den vi har i vardagsrummet mot en E.N.T pump från aquawarehouse och e totalt nöjd med systemet nu (Har 10dysor ikopplade och den viner lite bara). Dysorna är kanon med sin fina dimma men har inte så många andra att jämföra med då jag handlat alla hos herpeschoise då jag varit nöjd med dom.

Kom ihåg att systemet behöver kompletteras med sekundtimer och ibland backventiler om man har vissa dysor myckot högre än andra.


160
91
turboadde:

dubbel

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild