Levande växter, terrarium Ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
0
kaptenks:

Hej,

Tänkte kolla vilka levande växter som går att ha i ett terrarium med en evt flera ögonfransgecko.
Enda kravet är att de inte skall vara giftiga för någon part.

Storlek är nästintill inget problem.


114
16
AdamsReptiles:

Jag har haft gullranka, murgröna, ampelilja och fredskalla. Dock finns det många mer ogiftiga växter som skulle passa.


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Bromelior. Inte så höga men fyller ut på botten och fina att titta på :) Håller vatten bra också tycker jag.


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

finns väl rätt många Bromelior..  många är väl epifyter med


11
0
kaptenks:

Om man istället ställer denna frågan vilka växter är inte okej att ha i ett terrarium med en ögonfransgecko?


11
0
kaptenks:

Om man istället ställer denna frågan vilka växter är inte okej att ha i ett terrarium med en ögonfransgecko?


1159
624
Temla:

"Jag har haft gullranka, murgröna, ampelilja och fredskalla. Dock finns det många mer ogiftiga växter som skulle passa."

Öh.. är inte all dom där (utom ampelliljan) giftiga eller innehåller irriterande ämnen? Speciellt murgrönan.

 

kaptenks! Jag kan skicka dej en lista på ogiftiga växter om du vill.


268
19
Iguania:

Det beror ju också på om djuren äter växterna eller inte. Jag har både klätterkalla, klätterfikus och paraplyaralia, om jag inte minns fel är de alla ganska slemhinneirriterande, åt mina kameleonter. Har fungerat helt felfritt och mina djur lever och mår bra, kanske ska tilläggas att de t.o.m dricker från bladen. Sålänge djuren inte äter av dom är det ju ingen större fara, någon mindre tugga av misstag om den missar insekten och träffar bladet bör inte göra så stor fara, det är ju inga jättegiftiga växter man har.


89
12
amanda03:
Det finns en lista här på terrariedjur under information med olika växter som är ogiftiga:)

Köp på en djuraffär t.ex herperschoise så får du giftfria växter. 

Är själv inte så kunnig inom reptiler men hoppas de hjälpte iaf:)

185
27
Felefjonken:
Jag har gullranka, murgröna och mossa och en växt som jag tror är en ampellilja hos mina ögonfransgeckoödlor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild