Djurskolan i Flen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Någon som har gått dessa kurser eller vet nåt om dem?

www.djurskolan.com


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

ska du öppna butik ?? =)


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Vem vet? ;-) Finns inte så mycket bra bra reptilställen här i Småland! Vill gå mest för min egen skull, vetgirig som jag är! Men att ha drömmar är aldrig fel. Måste ju börja i nån ände :)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

zoorf har väl kurs med har jag för mig.

 

klart man ska ha drömmar :)


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Ja, kollade på zoorf också men på den jag menar kan man välja att bara ta inriktning på reptiler. 

Dyrt, men säkert värt det. Och ett måste om man nu vill starta igång något nån gång.  Kanske nån har gått nåt liknande nån annanstans?


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

du måste gå grundkursen först

sen får man ta den man vill ha. men räkna på affärs iden först annars är det bort kastade pengar


333
97
leolina:

Som Westman skriver måste du gå grundkursen först, sen fylla på med de andra delarna. Det är samma utbildning som zoorf har, själv gick jag kurserna i Flen för flera år sedan. Har du inte tänkt att starta djuraffär eller liknande så är det inget du har någon som helst nytta av.


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Ni menar att det är bättre att ta kurserna om man har i stort sett alllt klart för att starta upp? Så om det ligger 5 år fram i tiden är det onödigt att göra det nu då kanske. Jag tänkte så att om jag går kurserna har jag lite mer att kunna stå på för att kunna genomföra det hela. Affärsplan har jag redan börjat på, har gjort det förr men för nåt annat :)

Hur tyckte du kurserna var? 


333
97
leolina:

Som sagt helt meningslöst innan det är dags för dig att starta upp något. Kurserna tar ingen längre tid och är svindyra så det är inget du behöver lägga pengar och tid på innan du har allt annat klart. Det är inga kurser att gå bara för att det är "kul". Det är enbart teori och bläddrande i papper, lära sig läsa tabeller i alla dess former osv. och därefter ett slutprov för att få godkänt. Om man funderar på att gå kurserna för att lära sig mer om djur så finns det garanterat annat att ägna sig åt som ger bra mycket mer. De här kurserna finns för att det är krav på det, inte för att de efterfrågas av allmänheten.


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Ah jag förstår. Tack för svar :) Var just det jag menade att man MÅSTE ha gått dem innan man börjar, men då kan det ju oxå vänta lite. Det är bra att få lite kommentarer om den iaf! Men även för att få jobba i zoobutik behövs kurserna(står det iaf, sen om arbetsgivare kräver det är ju en annan sak!). Så det är ju inte helt bortkastat om man nu inte ska starta nåt själv. :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild