Köpa foderinsekter av privat uppfödare runt stockholmsområdet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

234
1
tinagustafsson:

Hej!

Jag undrar om det finns någon som odlar egna insekter så som syrsor och gräshoppor till billigt pris? :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Det går att beställa relativt billigt ifrån t.ex. cricketexpress eller söderhamns reptilfoder.
De skickar så länge det inte är för kallt ute.


1228
464
leedragon:

hökarängens zoo,  har handlat av ägaren i flera år, billigare finns nog inte


234
1
tinagustafsson:

okej tack för svaren :) Men det är ju butiker jag tänker liksom om det är någon som odlar hemma själva, dem brukar ju vara bättre näring i än butikerna..:)


1228
464
leedragon:

han odlar själv, det är inte en  kädja eller nåt, handlade av honom innan han hade butik 


1228
464
leedragon:

btw, närringen sätter du dit själv, du ska ju gutloada insekterna var du än köper dem.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Jag kan varmt rekommendera Söderhamns reptilfoder, Peter som äger är väldigt duktig, servicinriktad och hans insekter håller högsta klass! Dessutom har han sjysta priser..

Finns även många andra duktiga, ska inte glömmas bort!

Ett tips är att kolla runt på köp&sälj , finns en del som säljer foderinsekter, några av dom skickar ju även över hela landet :)

 Annars kan du besöka någon av alla reptilmässor i vårat land, där kan du garanterat hitta foder till utmärkta priser!


234
1
tinagustafsson:

okej om med gutloada menas med? :P 


234
1
tinagustafsson:

okej men söderhamn säljer bara minst 200 jag kan inte ha så många åt gången :P


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

ringer du och pratar med peter får du köpa 1 syrsa om du vill ! Ni kommer överens om mängd, gissar att du tittat på hans hemsida, det är ju bara exempel :) Finns ingen undre eller övre gräns vad du måste köpa... 

Jag har varit i hans lokaler och vet att han lägger kärlek på sina insekter :) mycket bra kvalitet!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild