Vilken art är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
Tokyo:

Som några vet så letar jag efter någon som kan artbestämma min vattensköldpadda. Jag köpte honom för nån vecka sen tillsammans med en Trachemys scripta scripta. Förra ägaren visste inte arten, så jag behöver få reda på det. Det verkar inte funka att lägga upp bilder i tråden så ni kan kolla mitt bildgalleri: "My waterturtles" och kolla där. Det är den med "ljusbrunt" skal, om ni fattar vad jag menar. Ni förstår säkert vilken jag menar när ni väl ser den.. Tack på förhand!


593
551
Redfoot:

Var inne och tittade på bilden av Adidas och utifrån det lilla man ser så verkar det vara en

Graptemys pseudogeographika  pseudogeographika. Har inte sett bukplåten så jag kan ha fel.


11
0
Tokyo:

Jag kan försöka ta ett foto på "hela" paddan sen, just nu hinner jag inte. :) Tack för hjälpen!


11
0
Tokyo:

Jag tror faktiskt att det är den, men man kan väl inte vara 100% säker riktigt än, hahah.


4
0
calle13:

Det är en gulörad vattensköldpadda tror jag.


3
0
Pelon:

Kanske i senaste laget, men är ganska säker på att det är en Graptemys pseudogeographica kohnii med tanke på huvudteckningen.

 

Mvh Pelle


22
1
AndreMoberg:

Lånar denna tråd då jag har en likadan fråga.

 

Någon som kan bestämma vilken art detta kan vara, förra ägaren sa rödörad sköldpadda, men det tror jag inte att det är! 

 


Medlem i GHF
74
161
Jeppe:

AndreMoberg: Det ser ut som en Kachuga smithi.


22
1
AndreMoberg:

Jeppe, jag har fått reda på att det är Pangshura smithii. :) Tack ändå! :))

 


Medlem i GHF
74
161
Jeppe:

Just ja, dom heter Pangshura nu. Det var ju bra att du redan fått klarhet i det :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild