Spam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF, SDS
21
28
CHaverstam:

Användare vräker in inlägg i forumet, på kinesiska och engelska som inte har i forumet att göra.

Förstår att för admin är det inget vidare rolig uppgift att rensa bort dessa.

Jag föreslår en tid från man har skapat en användare tills man kan publicera första inlägget i forumet.
Jag tror 1dag kommer göra skillnad.

291
263
Formula76:
Eller en ny användare måste svara på några simpla frågor.
Typ vetenskapliga namnet på sitt favoritdjur, borde ju sålla bort mycket av patrasket.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2714
2552
anders:

Jag har ett par saker som jag kommer införa/har infört. Det bästa är om man kan göra så att det inte påverkar så mycket för "riktiga" användare dock.

Behöver man vänta för att skriva i forumet så är risken att nya medlemmar inte kommer igång lika lätt eftersom det kanske just är att de vill skapa en forumtråd som är anledningen till att de blir medlem.

Det är samtidigt inte speciellt kul när forumet har massa spam-inlägg, så ni har annars bra tips för att motverka det hela.

892
492
Johnexotics:
anders skrev:
Jag har ett par saker som jag kommer införa/har infört. Det bästa är om man kan göra så att det inte påverkar så mycket för "riktiga" användare dock.

Behöver man vänta för att skriva i forumet så är risken att nya medlemmar inte kommer igång lika lätt eftersom det kanske just är att de vill skapa en forumtråd som är anledningen till att de blir medlem.

Det är samtidigt inte speciellt kul när forumet har massa spam-inlägg, så ni har annars bra tips för att motverka det hela.

Borde det inte räcka med typ pussel eller slider för ta bort dom flesta skam.konton ?. "Nu vet jag inte hur lätt eller svårt det är att fixa det" men oftas man ser på sidor :)

1273
491
leedragon:
anders skrev:

De ord de använder i sina inlägg, välj några förekommande och bana sånna inlägg.

Medlem i SkHF
14
26
extendus:
anders skrev:

En grej som funkat för mig är att lägga till en kryssruta som indikeras "required" men som göms med css. Botar kryssar i den, och i action-skriptet struntar man i behandla förfrågningar där rutan är ikryssad.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild