trynsnok matvägrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
matte_88:

behöver all tips om hur ja kan få trynsnoken att börja äta?!?!

 

mvh


45
68
Jimmy_S:

Denna sida har många bra råd om trynsnokar. Längst ner finns en lista med saker som ger bra resultat med scenting. extremehogs.com/Caresheet.html


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:

Hur gammal är den och när åt den senast?


40
3
sandiz:

Har en trynsnoks sida på fb www.facebook.com/groups/194426064058144/

Ganska mycket prat om just trynsnokar som inte äter och förslag på vad man kan testa för att få igång den/dom. 


3
0
matte_88:

Född i år! 3v sen den åt


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:

Har den ätit bra tidigare är det inget att oroa sig för. Fortsätt introducera mat några veckor till, vill den inte äta är det läge att dvala den.

Det är i slutet av aktivitetsperioden för alla tempererade arter från norra halvklotet som tex Majsormar och Trynsnokar, en del fortsätter äta året ut om de blir erbjudna, en del slutar tvärt och vill inte äta förrän våren kommer.


40
3
sandiz:

Vad har du gett trynsnoken för mat? Har den ätit hos dig eller bara hos uppfödaren och vad åt den där? Vilken sårts trynsnok är de?


3
0
matte_88:

Pinkis! Har testat gnuggat både ägg lax o tonfisk! 

 

Även testat me enbart lax! 


40
3
sandiz:

Du kan även gnuga pinkisen mot konsuverad räka, ödlor eller paddor. Men har den ätit själv hos dig någon gång och vad gav uppfödaren den? vilken sårts trynsnok är de? visa trynsnoks arter är svåra med maten och krånglar ganska mycket. 


242
29
Blues:

Jag hadde problem med min trynis han åt bara färsk lax i början efter många olika tips la pinkisen i en burk med en gecko sen la jag ormen o pinkisen i en liten pizzasallads burk i några timmar o det funkade men han är fortfarade petig med maten.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild