Tips på orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
2
Herplover:

Hej 

jag försöker få mina föräldrar låta mig skaffa orm  och letar efter en liten tropisk ormart  som hälst inte ska äta så ofta. 


429
254
JACLAR123:

Djungelrutpyton eller Trädgårdsboa kanske?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Någon regnbågsboa, jag tycker den röda,  Epicrates cenchria cenchria, är den vackraste. Ingen orm äter ofta i jämförelse med andra djur.


114
16
AdamsReptiles:

Varför just en tropisk orm? Finns väldigt många bra nybörjarormar som inte är tropiska. Kan rekommdera Lampropeltis- släktet. väldigt trevliga ormar, käkar oftast bra och är otroligt vackra. 


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Rosenboa


88
2
Herplover:

jag vill ha just tropisk art då jag tycker mer om tropiska terrarier.


163
34
Danne:

Menar du tropisk som i "regnskog"? Tycker att grön trädpyton ser tropiska ut isåfall :) Väldigt bra om man vill ha en orm som syns i terrariumet.


114
16
AdamsReptiles:

Herplover, Förstår ditt tänk! Man kan dock inreda icke tropiska terrarier exakt lika fint som tropiska. Blir lite mer av en utmaning, men det går!


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Antar du menar Regnskog?

Tropisk innebär inte nödvändigtvis regnskog, det finns gott om öknar mellan vändkretssarna.

 


142
5
JulefridHosOnkel:

Kan då helt klart tipsa dig om en Morelia viridis. Finns få ogiftiga ormar som är så vackra, och den syns mycket i terrariet vilket sas ovan. Du kan även få till otroligt snygga terrarier, då dom gärna vill ha både mycket växter så att det blir en tät vegetation (vilket skapar trygghet) och iallafall 1 gren dom kan hänga över. Dom behöver även en del fukt, vilket kan göra det ännu snyggare visuellt om det är regnskog du är ute efter. Sen, angående maten, äter dom väl inte så mycket mer sällan än vad många andra ormar gör vad jag vet, däremot får du hålla koll så att du inte matar den med för stora byten då dom ska vara slanka och smidiga för att fungera bra. Men ormar i överlag äter ju inte direkt ofta alls ändå så :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild