Akwaland terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
JMV:
Ska under hösten skaffa ett terrarium och jag har därför börjat kika på olika terrarium för inköp.
Exo Terra verkar vanligast på den svenska marknaden men på ett par ställen har jag sett terraium från Akwaland. Tycker att måtten på Akwalands terrarium är bättre så jag undrar helt enkelt om någon har erfarenhet av dessa terrarium? Hiss eller diss?

(Hittar inte någon hemsida till Akwaland och inte heller något relevant content på Youtube etc., vilket gör mig lite skeptisk.)

892
492
Johnexotics:
JMV skrev:
Ska under hösten skaffa ett terrarium och jag har därför börjat kika på olika terrarium för inköp.
Exo Terra verkar vanligast på den svenska marknaden men på ett par ställen har jag sett terraium från Akwaland. Tycker att måtten på Akwalands terrarium är bättre så jag undrar helt enkelt om någon har erfarenhet av dessa terrarium? Hiss eller diss?

(Hittar inte någon hemsida till Akwaland och inte heller något relevant content på Youtube etc., vilket gör mig lite skeptisk.)

Om jag inte minns fel är det Imazo som säljer dom
 Men dom funkar nog lika bra som andra terrariern. 

49
12
Alfa99:

Jag köpte ett 95x40x50 Akwaland terrarium och det verkar vara bra grejer. Billigt för storleken om man jämför med Exo terra eller andra vanligare märken.

Är en ganska tjock och konsistent silikon fog i alla hörnen så det borde vara vattentätt också men har inte verifierat detta.

87
102
c0rr1z:
Har kört med Akwalands terrarium (och nyligen även akvarium) i ett par år med gott resultat. Håller fukten bättre än exo terra och gillar toppmatningen/locken samt storlekarna. Har 9 akwaland terrarium, 1 akwaland akvarium, 3 exo terra terrarium samt alla diverse mindre burkar just nu. Slänger med lite foton på akwaland burkarna, tyvärr blev de lite suddiga när jag satte ihop dem till ett collage men fler bilder finns i mitt album. :)

1018951_jqcpcqrhgvhtgebnbnuu.jpg

Medlem i SHF
74
411
CyberZoo:
Vi säljer både Akwaland terrarium och akvarium.

www.cyberzoo.se/sv/articles/317/akwaland-terrarium
www.cyberzoo.se/sv/articles/371/helglas-akvarium?brand=64

3
2
Bogge:
Köp pvc istället, är bättre än alla andra utföranden. Önskar t.ex cyberzoo började sälja något ur pvc väg. Marknaden i sverige på terrarium är usel

Medlem i SHF, SDS
21
28
CHaverstam:
Jag har ett akwaland modell större. Jag är jättenöjd med det. Dock bör man känna till att de inte är vattentäta, så man kan få trycka på lite silikon själv för att göra de vattentät

44
29
Peaceful:
Vill ge lite varning för dessa ändå. Dock erfarenhet utav deras akvarie samt bänk. Fick hem ett akvarie vars kortsidor inte gick lod med långsidornas sidor. Fick en bänk nu som de hade dolt en spricka i sidan med svart tejp. Se bild. När vi tog av övre skivan så blottades två sprickor till. 
Så, gör verkligen extra koll när ni handlar akwaland.
1038948_devdmkgifjkkttqksvlu.jpg
1038948_xoadutjbisuvrgpcscba.jpg
1038948_utcelxqtxnxkkkmnliic.jpg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild