Ställning till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

LinnetNea skrev:
Oj, ja det gör det ju. Någon storlek på tjocklek man bör ha på dessa profiler?

Beroende på vart du köper ifrån så passar skarvknutar mellan profilerna enbart till vissa profilsimensioner. De tre ställningarna är av denna profiltyp: 

www.maskindelen.se/product/aluminium-profilror-25x25x15

Skarvknut: (exempel)
www.maskindelen.se/product/skarvknut-3d4

Gällande skarvknutar. Jag är osäker om det utbud som tex tidigare nämnd Hornbach har kärna i metall. Jag personligen litar mer på de med metallkärna än de utan. (Senast jag tittade hos Hornbach eller Bauhaus så fick jag ingen indikationer att metallkärna fanns.)

Mvh
Niklas

5900
4525
Tropfrog:
Jag är ganska så säker på att de jag köpte på hornbach för ett år sedan har metallkärna. Se undrar jag om det spelar roll för terrarium. För större akvarium absolut.  Men där är vikterna annorlunda. Jag har ett 56 liters som väger ca 80 kilo med inredningen på hornbachs knutar.

Mvh
Magnus 

5900
4525
Tropfrog:
Värt att kolla denna...

www.cyberzoo.se/sv/articles/2.198.2131/akvariestallning-i-aluminium-105-liter

Så skall det  byggas för stabilitet. Du kan sätta en förvaringshylla på stagen 10cm från golvet. Front och sidor kan man enklast fästa med självhäftande kardborrband. Andra alternativ jag sett är sjutlister och draperi.

Men helt precis som den är funkar bäst i vissa situationer.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild