Nytt projekt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2
0
Broman:

herregud, små parasiter som lever i sverige dödar inte. jag tar in allt möjligt från skogen in i mina terrarium, mina djur mår strålande. så det är fan bara bullshit.. -.-


592
551
Redfoot:

Håller med föregående talara till fullo :=)


205
25
Strunten:

får vi se hur långt du kommit u? :D


225
4
ia_:

Hur är planen att få frigoliten vattentät? Skulle vara intressant att veta. :)


309
239
Gogs:

Det blir någon form av betongspackel eller liknande som kommer strykas på i några lager. Sen blir det  till att måla lite då man gärna vill att det ska se ut lite som berg och sen till sist så blir det ett par lager med en giftfri lack ovanpå.

Här har ni en film på ungefär hur man går tillväga:

Är i princip klar med grunden nu. Måste inhandla lite betongspackel nu bara för att kunna fortsätta på bygget... Sen är det fortfarande lite finlir vid vattenfalls delen som ska lösas.

Skickar upp ett nytt foto när grunden är helt klar =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Riktigt schysst film!


225
4
ia_:

Aha, håller det mot vatten...!

Jäklar vilket jobb, undrar hur lång tid det där tog! Men snyggt var det.

Lycka till med bygget! :D


309
239
Gogs:

Var in på bygghandel idag och köpte hem finbetong.... trodde det skulle funka men insåg när jag blandat till lite att det blir för grovt.. får handla på mig lite cement sen istället och köra med det...


309
239
Gogs:

Kan ju säga att min konstruktion blir inte lika avancerad som den på filmen... Plus att en stor del av min konstruktion kommer vara nergrävd i jorden så man inte ser den... Är väl egentligen bara vattenfallsdelen som blir ovanför jord...


205
25
Strunten:

Späd ut dt med mer vatten så blir det inte så grovt

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild