Paludarium Sydamerika

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

5898
4525
Tropfrog:
Bara osmosvatten, pump, slang och trippeldysa. Inget märkvärdigt.

Mvh
Magnus 

44
29
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Bara osmosvatten, pump, slang och trippeldysa. Inget märkvärdigt.

Mvh
Magnus 

Och dusk verkar som en timer, en dospump?

Fortfarande elektronik och med det så verkar det som man bör ha säkerhetsanordningar och/eller tur att inte saker går sönder.

Jag har rainmaker kopplad till den där timern som följde med.
För några månader sen var den kopplad till luftfuktighetsmätaren. 
Hade den fortfarande varit kopplad till den så var jag rädd att det snabbt skulle bli översvämning.
 Och nu när den e kopplad till timern så förstår jag att någon mer säkerhetsanordning måste finnas... men vad?

5898
4525
Tropfrog:
Peaceful skrev:

Fortfarande elektronik och med det så verkar det som man bör ha säkerhetsanordningar och/eller 
[quote=Peaceful]

Fortfarande elektronik och med det så verkar det som man bör ha säkerhetsanordningar och/eller tur att inte saker går sönder.

Jag har rainmaker kopplad till den där timern som följde med.
För några månader sen var den kopplad till luftfuktighetsmätaren. 
Hade den fortfarande varit kopplad till den så var jag rädd att det snabbt skulle bli översvämning.
 Och nu när den e kopplad till timern så förstår jag att någon mer säkerhetsanordning måste finnas... men vad?

Nej, varken timer eller dospump. Det är en diaphragmpump.

Det handlar inte bara om tur. Att bygga in elektronik i locket på en vätskebehållare bredvid en pump och slangar som pumpar vätskan är en väldigt dålig design och har en större felfrekvens pga det. 

Mvh
Magnus

44
29
Peaceful:
Tropfrog skrev:

Nej, varken timer eller dospump. Det är en diaphragmpump.

Det handlar inte bara om tur. Att bygga in elektronik i locket på en vätskebehållare bredvid en pump och slangar som pumpar vätskan är en väldigt dålig design och har en större felfrekvens pga det. 

Mvh
Magnus

Det är inte den jag har.

Jag har denna (se bild)
1038948_eqagsxuxarjlyusfveiv.jpg

44
29
Peaceful:
1038948_dcnxmxbfrncfnutgatmb.jpgIgår flyttade vi paludariumet till en ny position och idag fixade lite lister. Små fix kvar.... jag är jävligt glad för att jag har en bror som är händig.

44
29
Peaceful:
1038948_tpfdlhmjzsktvnpszvgz.jpg
1038948_pnwliszgfkrprnfkdvfj.jpg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild