En liten fråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
1
amina:

Hur mycket sand behövs till ett terrarium som är 120x80 och vart kan jag hitta billig sand?


114
16
AdamsReptiles:

Beror ju på hur tjockt lager du ska ha. Jula har billig sand. 25 kg Blästringssand för typ 60 spänn.


276
118
Maqea:

Har inte blästringssand väldigt vassa kanter?


90
5
azbt:

Tror inte det, 0,2-0,7 mm står det. Kör det i akvarium t.ex. Känns lite klent med en säck till den storleken, men det är ju upp till dig hur stort lager du vill ha.


80
1
amina:

Vilken färg finns den i vi skulle vilja ha röd


1159
625
Temla:

Vet inte om det finns färgad blästersand. Jag har blästersand från Jula till mina skäggisar och det fungerar bra, den är inte vass på något sätt. Är dock rätt less på sand överhuvudtaget och ska försöka komma på nåt bättre. Har fortfarande inte lyckats få tag på ExoTerras nya Sand Mat i Sverige. Nån som vet om det går? 


80
1
amina:

har hittat ett ganska billit ställe nu. men frågan är ju hur många säckar vi skulle behöva hade nog tänkt ha ca 5cm tjockt åt vår skäggisar va tror ni skulle räcka varje säck rymmer ju 5kg.


1159
625
Temla:

Jag har en hel 25 kilos säck i mitt terrarium och det är egentligen för lite, blir knappt 5 cm tjockt. Har ungefär lika stort terrarium som du har. Går åt mer än man tror. 


269
60
Jonas:

Skulle tro 2 säckar av julas blästersand skulle sitta susen (vid blanding) 3-4 oblandad. jag blandar dock ut den med jord för att få upp luftfuktigheten lite och få den lite mer packad. 50/50 ungefär

 


80
1
amina:

Men bark har vi nu kanske ska köra på de åt dom då i nya terrariumet åt dom då

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild