Leopardgeckobebis gomspalt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

104
29
Amandarinen:

Har aldrig varit med om liknande men imorse föddes den tredje bebisen hemma hos mig och som rubriken lyder är den född med gomspalt... Det jag undrar är ifall det är hopplöst och enda utvägen är avlivning eller om det mot förmodan skulle kunna växa ihop?
Näsborrarna är liksom inte inramade utan det är bara hål... Ödlan ser ut att må bra, men jag kan ju inte känna vad den känner och om den lider utav det.. Har ni varit med om detta tidigare och vad gjorde ni då? 


Orolig över den lilla där hemma.. :(


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Jag har alltid tagit bort defekta djur, nu avlar jag på ormar men reptiler som reptiler :) juveniler det är något knas med ser jag ingen ide med att hålla vid liv om man får friska djur i samma kull. Min åsikt.


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Nu är ju den så liten men du kan väl se om den kommer igång och äter och om allt fungerar finns väl ingen anledning att sålla bort den.....Har du någon bra veterinärkontakt, kan annars höra efter med reptilveterinären som finns här....

Jag kanske är lite överambitiös (jobbar på kirurgavd o tidigare på strålbeh.avd så jag blir väl lite färgad av att ge liv en chans....) men jag kan gärna höra med vår veterinär vad det finns för möjligheter....


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Hej igen

Jag skriver till dig i inboxen:-)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Håll oss uppdaterade med vad som händer. :)


104
29
Amandarinen:

Har pratat med Rosenrot om lite grejer nu så vi får se om den mot förmodan skulle äta och bete sig normalt så får den vara kvar. Jag uppdaterar självklart hur det kommer bli! :)


229
124
CJBReptiles:

Lägg gärna upp en bild.


340
91
Copa:

Varför välja att ha kvar den?


104
29
Amandarinen:

CJBReptiles, absolut jag ska göra det snart.

Copa, Jag vill se ifall den kan ''försörja sig själv'' med mat osv utan att det skulle vara något problem. Kan den inte äta själv utan det är såpass illa att den inte kan detta så har jag en veterinär som är beredd att låta den somna in. Det är inget illa menat mot ödlan, för är den frisk och kan äta så behövs ju ingen avlivning. Minsta lilla symptom på att den inte är frisk så ringer jag veterinären, jag låter inte mina djur lida. 


104
29
Amandarinen:

Såhär ser den ut..

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild