Finns det uppfödare av dessa arter i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
68
LennieN:
Hej, jag undrar om det finns uppfödare av nedan arter i Sverige, eller går dessa endast att få
tag på i Tyskland/Holland?

Agalychnis Lemur (Lemur Leaf Frog), Ej Phyllomedusa Hypochondrialis som även ibland kallas Lemurgroda.
joshsfrogs.com/sp/lemur-tree-frog-agalychnis-lemur-captive-bred-tree030


Phyllomedusa Bicolor (Giant Waxy Monkey Tree Frog)
amphibiaweb.org/species/642


Cruziohyla craspedopus (Fringed Leaf Frog)
amphibiaweb.org/cgi/amphib_query?where-scientific_name=Cruziohyla+Craspedopus&rel-scientific_name=contains&include_synonymies=Yes

5099
3875
Tropfrog:
I artregistret finns det två som anmält innehav av den första och en som anmält den sista.

Den i mitten har flest foton, men inga anmälda innehav.

Så ganska ovanliga djur ja. De flesta som håller djur har som mål att avla, men det innebär inte att de är uppfödare på det sättet som förekommer i centrala Europa. De flesta tar nog bara en kull då och då och lägger ut annonser när det finns överskott.

Mvh
Magnus 

83
68
LennieN:
Tropfrog skrev:
I artregistret finns det två som anmält innehav av den första och en som anmält den sista.

Den i mitten har flest foton, men inga anmälda innehav.

Så ganska ovanliga djur ja. De flesta som håller djur har som mål att avla, men det innebär inte att de är uppfödare på det sättet som förekommer i centrala Europa. De flesta tar nog bara en kull då och då och lägger ut annonser när det finns överskott.

Mvh
Magnus 

Tack för svaret! Ja, det är ovanliga arter, tyvärr dras jag till såna. :)

Medlem i SkHF
976
1095
NellyNiklas:
Du får slå ett öga på övriga Europa. www.terraristik.com/tb/kaufen-und-verkaufen/terraristik-anzeigen/01/

Medlem i GHF
44
35
Baboon:
Kul bug

83
68
LennieN:
NellyNiklas skrev:
Du får slå ett öga på övriga Europa. www.terraristik.com/tb/kaufen-und-verkaufen/terraristik-anzeigen/01/

Hej, jag vet att man kan köpa på mässor i holland/tyskland, men det är smidigare att köpa i sverige än att köra i 9h 30 min enkel resa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild