Ömsning trynsok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Eah97:
Hej! Jag har en trynsnok född juni -23. Jag köpte honom på en mässa i augusti, och under tiden jag har haft ormen har han inte ömsat. Jag tycker han har växt som han ska. Ibland matvägrar han, men för det mesta äter han som han ska. Jag har gått igenom terrariet ordentligt för att se om jag har missat att han ömsat, men har inte sett något öms. Vad kan jag göra för att han ska ömsa? Jag matar honom 1 gång i veckan med 1 muspinkie.

Mvh Elin

49
25
Lurre213:
Hej, Trynsnokar överlever på att bli matade så lite, och det kan tom argumenteras för att det förlänger deras liv. Dock har trynsnokar en högre metabolism än "vanliga" ormar. De brukar ofta bajsa 2-3 dagar efter att de ätit, sen är de på jakt efter ny föda. Att ge en muspinky 1 gång i veckan är på gränsen till svält (vilket som sagt skulle kunna förlänga deras liv). Men givet kommer de inte lägga på sig många gram i vikt om de får en kost på typ 3 gram i veckan med relativt hög basal-metabolism, och då blir det inget öms. 

Så tipset är helt enkelt crank it up om du vill se han växa, är nog nyttigare att han får perioder med mer föda så han inte går på året runt "svält".

9
2
Jessicapihl:

Eah97 skrev:
Hej! Jag har en trynsnok född juni -23. Jag köpte honom på en mässa i augusti, och under tiden jag har haft ormen har han inte ömsat. Jag tycker han har växt som han ska. Ibland matvägrar han, men för det mesta äter han som han ska. Jag har gått igenom terrariet ordentligt för att se om jag har missat att han ömsat, men har inte sett något öms. Vad kan jag göra för att han ska ömsa? Jag matar honom 1 gång i veckan med 1 muspinkie.

Mvh Elin


jag hade samma problem. Tog ett år från att vi köpte vår till att han ömsade. Han såldes som en hona men vi fick nyligen reda på att det är en hane som var fullvuxen och därav inte ömsar lika ofta. Men vi bytte bottensubstrat och två dagar efter gick han in i öms☺️

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild