Lantkompaniet panel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
2
Daniel79:

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
Hej!

Vad är dina tankar kring denna? Mina tankar inledningsvis är "Nej", men jag utgår från antagandet att du vill använda den antingen till dina Morelia's eller din P. Vitticeps? Är det riktigt?

 Denna avger endast IR-C, vilken är den sämre av de 3 våglängderna i IR-spektrat. Den värmer luften omkring den. En väldigt innefektiv värmekälla. De är även endast 15w (vad jag kan utläsa) vilket innebär ganska begränsad värme överlag. Verkar också vara kontaktvärme vilket också talar för låg effekt och fungerar som en elektrisk höna åt kycklingarna. 

Jag anser att det är en ganska värdelös utrustning för terrarium. 

Mvh
Niklas

8
2
Daniel79:
Tack för svar. 

Va mest nyfiken o ja läste i nån byggtråd att nån skulle testa då han blev nyfiken på den oxå... 

Jo vet den e liten, finns större oxå... 

Mvh Daniel 

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
Jag lika som Niklas skulle välja en annan värmekälla. Produkten du la upp bild på hade jag inte använt till reptiler (om det var det som var frågan?). 

15
10
Tant:

Jag är också helt inne på Niklas och Jonas väg. Har själv ett värmetak till mina kycklingar men har aldrig övervägt att sätta in det i något av våra terrarium då de olika djuren har så skilda beteenden. 

Kycklingarnas instinkt är att de vill gömma sig under hönan för värme och skydd. Därför får taket en funktion som elektronisk höna som Niklas också skriver.

Våra reptilers instinkt är i första hand att lägga sig i solen för värme men kan även nyttja strålningsvärme från stenar mm. In i grottor kryper de primärt för att skydda sig mot sol och värme. Därför tänker jag att denna får rakt motsatt effekt.


8
2
Daniel79:
Tack för svar, verkar som värmepanel o speciellt den typ ja länkade e dåliga, då djuren vill ligga o sola i värmen... 

Mvh Daniel 

488
202
David:
Det går ju skruva upp en sådan panel i taket, då fungerar den på ungefär samma sätt som en panel från t ex tropic shop. Sen kanske det inte är att eftersträva men det är ju en annan sak. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild