Plastterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

190
13
hambergaren:

Någon som testat dessa?

www.lantkompaniet.se/terrarium-terra-plus-r-terrarium-foer-reptil-medium-100-x-50-x-50-cm.html

väldigt förmånligt pris men hur är kvaliteten? :)


Medlem i SkHF
976
1093
NellyNiklas:
hambergaren skrev:
Någon som testat dessa?

www.lantkompaniet.se/terrarium-terra-plus-r-terrarium-foer-reptil-medium-100-x-50-x-50-cm.html

väldigt förmånligt pris men hur är kvaliteten? :)



Jag misstänker att det är samma material som Bauhaus säljer som skivor, under benämningen "Foamalux". 

www.bauhaus.se/pvc-platta-foamalux-vit-5x750x1000mm

Materialet är väldigt lätt för sin storlek. Men det är plast och med plast kommer en viss flex, så stora bottenytor med mycket substrat behöver med stor sannolikhet ses över vad gäller stabilitet. Inget som en träram i botten inte kan lösa.

Materialet går att skruva i.

Mvh
Niklas


8
2
Daniel79:
Intressant... Är dom stapelbara? 

190
13
hambergaren:
Jag har mailat dem om stapling o de kollade uppp det och återkom att de är staplingsbara. Men frågan är hur mycket vikt de klarar. Man kanske måste använda bottensubstrat som är lätt i vikt tänker jag :)

Medlem i GHF, SkHF
35
35
Kiiim:
Har två av dessa hemma.
Behövs vissa förbättringar i det syftet jag skall ha dem till (rätt stor glipa mellan skjutglasen,inga lister vid sidan så blir små glipor mellan glas och plast).
Sedan tycker jag i min mening listen från botten till glaset börjar är något snålt tilltagen (lite bottenmaterial med andra ord svårt med växter osv att planteras i terrariumet)
I övrigt känns dem hyffsat okej för priset.
Mvh

Medlem i GHF, SkHF
35
35
Kiiim:
NellyNiklas skrev:


Jag misstänker att det är samma material som Bauhaus säljer som skivor, under benämningen "Foamalux". 

www.bauhaus.se/pvc-platta-foamalux-vit-5x750x1000mm

Materialet är väldigt lätt för sin storlek. Men det är plast och med plast kommer en viss flex, så stora bottenytor med mycket substrat behöver med stor sannolikhet ses över vad gäller stabilitet. Inget som en träram i botten inte kan lösa.

Materialet går att skruva i.

Mvh
Niklas


Dessa är skivor som är plast sedan frigolitliknande material i mitten sedan återigen plast. Mvh
Har två av dessa hemma.
Behövs vissa förbättringar i det syftet jag skall ha dem till (rätt stor glipa mellan skjutglasen,inga lister vid sidan så blir små glipor mellan glas och plast).
Sedan tycker jag i min mening listen från botten till glaset börjar är något snålt tilltagen (lite bottenmaterial med andra ord svårt med växter osv att planteras i terrariumet)
I övrigt känns dem hyffsat okej för priset.
Mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild