Sega skjutdörrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
Evastengard1991:
Hej!
Skulle behöva lite råd.
Har för ca 1 år sen köpt ett terrarium från TB. Och skjutdörrarna Har glidit på bra fram och tillbaka ( eller vad man ska säga, haha)
För ett tag sen så går dom riktigt sega och fastnar i mitten. Jag har trippelkollat och det sitter inte fast något bottensubstrat eller något. Vad kan jag göra för att lösa problemet ?
Tack på förhand :)

Medlem i SkHF
976
1095
NellyNiklas:

Evastengard1991 skrev:
Hej!
Skulle behöva lite råd.
Har för ca 1 år sen köpt ett terrarium från TB. Och skjutdörrarna Har glidit på bra fram och tillbaka ( eller vad man ska säga, haha)
För ett tag sen så går dom riktigt sega och fastnar i mitten. Jag har trippelkollat och det sitter inte fast något bottensubstrat eller något. Vad kan jag göra för att lösa problemet ?
Tack på förhand :)


Hur långt terrariet?
Har du tung last ståendes ovanpå? 


Låter lite som att taket hänger/bågner neråt på mitten vilket kan bidra till att listen klämmer på skjutdörren. 


Mvh
Niklas


1
1
Robin88:
Testa att smörja in listen med en droppe rapsolja.

6
0
Evastengard1991:
[quote=NellyNiklas]

 

Hur långt terrariet?
Har du tung last ståendes ovanpå? 


Låter lite som att taket hänger/bågner neråt på mitten vilket kan bidra till att listen klämmer på skjutdörren. 


Mvh
Niklas


Det är 2 meter :)
Ja, det står ett 150cm terrarium ovanpå. Men det har det gjort från första början. Och dom på TB sa att man kan stapla utan problem.
Testade med rapsolja och verkar funka lite bättre nu :)


Medlem i SkHF
976
1095
NellyNiklas:
Evastengard1991 skrev:
[quote=NellyNiklas]

 

Hur långt terrariet?
Har du tung last ståendes ovanpå? 


Låter lite som att taket hänger/bågner neråt på mitten vilket kan bidra till att listen klämmer på skjutdörren. 


Mvh
Niklas


Det är 2 meter :)
Ja, det står ett 150cm terrarium ovanpå. Men det har det gjort från första början. Och dom på TB sa att man kan stapla utan problem.
Testade med rapsolja och verkar funka lite bättre nu :)



2m är ganska långt. Finns det något vertikalt stag på mitten? Om inte så kan du kanske montera en så eliminerar du nedböjningen på mitten. 

Att de är stapelbara är sin sak, men nedböjning sker oavsett och är något man behöver ta höjd för. Det behövs inte många millimeter för att skapa bekymmer. 


Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild