Nja gener var ditt ord. Jag har inte nämnt gener för jag är inte så duktig på gener och trodde det var nått som ärvdes. Jag hade inte en tanke på att gener skulle ändras om man hantera en kameleont så jag kan lova att jag inte trodde att generna ändrades...
Och jag tycker det vilda försvinner i terrarie. För om du läser om inlägget igen så nämner jag inget om "gener" i det sammanhanget utan om hur förutsättningarna ändras. I ett terrarie kommer ofta maten samma tid, det regnar samma tid, ljusets släcks samma tid, tror inte dom har en droppflaska som dom kan gå och dricka vid vid exakt samma ställe hela tiden plus att dom har otroligt större område att röra sig på i det vilda.
Och om jag ska vara ärlig så känns det som att du försöker förvrida allt jag skrivit och sen skriva ungefär samma samma sak som jag skrivit med dina ord.
Jag har haft både vilda och handtama kameleonter och jag har faktiskt inte kunnat sett att dom mer sociala kameleonterna har farit mera illa än dom som varit mer vilda. Tycker till och med att dom handtama har varit mindre stressade och avslappnade när jag matat, grejat i terrariumet eller haft med den ut, än den mer vilda som blåser upp sig och fräser när man öppnar terrariet.
Men men smaken e som baken. Och jag kommer aldrig sätta ut mina kameleonter i det vilda igen heller så vill den gå upp på min hand så är den välkommen. Och dom ser ut som dom mår bra med.
Men har du bevis att dom absolut skulle må dåligt av att sitta på min arm utan att bli stressad så är du mer än välkommen att visa upp det.