Terrarie insperation önskas.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

150
90
HameFall:

Som många där ute vet ( eftersom jag har tjatat hål i huvet på er ) så är det tänkt att jag ska köpa en bcc eller bci på Expo Stockholm, men jag skulle behöva lite insperation på hur jag ska inreda terrariet! och jag försökte googla på olika saker men allt man får se är bilder på ormar i racksystem eller andra plastlådor..

Kanske det sitter någon här på terrariedjur som har ett vackert terrarie att visa upp och ge insperation med? :D


90
5
azbt:

Har du kollat här?: terrariedjur.se/?page=maingallery&sub=terrarium&tt=1


150
90
HameFall:

Lite snålt med ormar där.. tyvärr


733
295
markusbabs:

Så här har jag inrett. Enkelt och lättskött. Jag ska byta till bark senare. Det viktigaste enligt mig är att det finns ett kallt och ett varmt gömställe.


508
304
Jonas77:

Jag skulle aldrig ha en constrictor i ett terrarium utan tjocka grenar uppskruvade mellan väggarna. Folk får säga vad de vill om marklevnad etc, men de jag har sett har klättrat friskt i naturen.


90
5
azbt:

skadar väl aldrig med lite grenar ;)


508
304
Jonas77:

Nej, och har man tur får man trevlia skalbaggar efter något år. Jag fick ett gäng ovanliga bockar i mitt terrarium, som jag kunde släppa ut där jag hittade stockarna :)

 


733
295
markusbabs:

Jag ska bygga ett 200*60*60, Då kommer det bli massor av grenar och hyllplan.


47
4
Crestie:

 

En bild på mitt pågående hemmabygge ( som visserligen ska va till ödlor) men inspiration kan man hitta överallt och kanske finns där något du får användning för =)


733
295
markusbabs:

Liknande hyllplan hade jag tänkt mig. Fast större.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild