Små ödlor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

293
354
Dynamitella:

tenebrosa.. Jag pratar i nattmössan såklart. Haha. Noll koll en dag som denna! Raderade det för att minska förvirring hos trådskaparen :)

Det skulle stå "eller leopardgecko. Dagtid = Daggecko".


52
5
Larsson:

Hame du har ju en grym dagaktiv lätt ödla. Takydromus sexlineatus (Långsvansödla) relativt billig.


242
29
Blues:

Eurodactylodes agricolae


47
4
Crestie:

även jag säger Correlophus Ciliatus (Crested gecko)  =) Det va min första reptil och tycker själv att det va ett bra val, lätta att hålla och kräver inte så mycket, men dunder söta! =)


340
91
Copa:

Nån slags anolis eller daggecko. Visst är ögonfransgecko fina men då dom är nattaktiva är dom rätt tråkiga 


424
32
samthe0ne:

bara för att Cresties är nattaktiva behöver ju inte det betyda att de är tråkiga Copa, min brukar vakna vid 8/9 eller så


340
91
Copa:

Har själv haft crested och min åsikt är att dom är rätt tråkiga. För en som nyligen fått upp ögonen för reptiler tycker jag en dagaktiv ödla är bättre 


47
4
Crestie:

Mina vaknar också vid 20 tiden =) Och personligen tycker jag de är roliga att sitta och titta på på kvällen då de hoppar runt och har sig. Dessutom är man i vanliga fall, eller jag iaf, borta större delen av dagen på jobb, så kvällen är ju den tid då man faktiskt har tid att titta på dem. 


424
32
samthe0ne:

Är böjd att hålla med Crestie faktiskt,  samt att det är mitt första djur över huvud taget och jag har aldrig haft orsak till att ångra mig :-)


293
354
Dynamitella:

Instämmer. Det är bara att tjoffa på några röda LED-lister på terrariet så har man ett upplyst terrarium på kvällen och natten.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild