Handtag till skjutdörrar i glas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
31
snakeside:
Vad har ni för handtag på era skjutdörrar i glas? Är ni nöjda? 

Jag har insett att jag måste köpa handtag men jag har ingen aning om vad jag vill ha. Ge mig alla tips och råd och berätta hur de fungerar för er. Berätta gärna om sådant som inte fungerar också så jag slipper gå på de minorna. Terrariet är 150x60x60 från Terrariebyggarna men jag vill gärna ha tips som passar andra storlekar också. 

167
163
Imori:
snakeside skrev:
Vad har ni för handtag på era skjutdörrar i glas? Är ni nöjda? 

Jag har insett att jag måste köpa handtag men jag har ingen aning om vad jag vill ha. Ge mig alla tips och råd och berätta hur de fungerar för er. Berätta gärna om sådant som inte fungerar också så jag slipper gå på de minorna. Terrariet är 150x60x60 från Terrariebyggarna men jag vill gärna ha tips som passar andra storlekar också. 


Hej!
Jag köpte metallknoppar som de i länken och limmade fast med Loctite Super Glue Glass, torkar helt osynligt. Ser snyggt ut och sitter som berget.

www.slojd-detaljer.se/produkter/tra-metallslojd/spik-skruv-beslag/beslag/knopp-7671

5099
3873
Tropfrog:
Jag använder dessa:

rana-terrarienbau.de/produkt/klebeknopf-fuer-schiebefenster-pro-stueck/

Men egentligen är ju en big glas med slipade kanter det bästa.

Mvh
Magnus 

36
31
snakeside:
Tropfrog skrev:


Men egentligen är ju en big glas med slipade kanter det bästa.

 


En vad? Förlåt en okunnig fråga. :) 

5099
3873
Tropfrog:
snakeside skrev:


En vad? Förlåt en okunnig fråga. :) 


Haha....Bit glas skulle det stå :)

Mvh
Magnus 

20
26
PappaRK:
Jag fick ett par i plast av glasmästaren jag köpte glaset av. 
Plast med dubbelhäftande tejp. Tycker de funkar fint till mitt 120x60x60cm terrarium. Väldigt diskreta också vilket jag gillar. 
Tror de tog typ 29kr/st för de annars..

40
31
19Bumbi:
Jag använder små transparenta sugproppar som handtag, funkar bra även på mitt 2,2m breda terrarium. Hade redan djur i burken så att använda lim kändes lite riskabelt. 

Medlem i SkHF
35
41
Lilja:
Jag använder en sån här, fast i metall. 160x65x100. Den måste såklart förvaras någonstans mellan öppningar men i gengäld är glasen "rena" från extra mellan varven.
www.hornbach.se/p/sugkopp-haromac-dubbel-max-60kg/7246341/

36
31
snakeside:
Lilja skrev:
Jag använder en sån här, fast i metall. 160x65x100. Den måste såklart förvaras någonstans mellan öppningar men i gengäld är glasen "rena" från extra mellan varven.
www.hornbach.se/p/sugkopp-haromac-dubbel-max-60kg/7246341/


Det var en spännande lösning jag inte tänkt på. Fördelen med den är ju att jag bara behöver en till alla glasrutor. Upplever du att den lämngar spår efter sig på något sätt?

Medlem i SkHF
35
41
Lilja:
snakeside skrev:


Det var en spännande lösning jag inte tänkt på. Fördelen med den är ju att jag bara behöver en till alla glasrutor. Upplever du att den lämngar spår efter sig på något sätt?


Nån enstaka gånger har den lämnat en ring på rutan om jag råkat spilla vatten på den eller rutan. I övrigt har jag inte upptäckt några nackdelar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild