att köpa med orm.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
1
moniiiz:

Jag kommer antagligen låta dum i huvudet nu men.. jag planerar att bli med orm på expo syd mässan.. och undrar hur jag ska få hem den bäst? ska jag handla en låda på ikea och inreda lite innan och ta med eller får man den i en låda?

 

Vill verkligen ge ormen det så bra som det bara går från början med mig. Det är ca 15 mil att åka bara så inte så långt..


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Kul att du blir med orm, grattis :) När man köper en orm på en mässa så ligger ormen i en låda som man får ta hem ormen i, låt den ligga kvar där även om det är 15mil :) mer stressigt för den att byta till en annan låda & sen byta igen när du kommer hem. Hoppas det hjälpte. Lägg gärna upp bilder när din nya orm kommit tillrätta i sitt terrarium :)


30
1
moniiiz:

Tack för ditt svar.jag ska snart fixa terrariumet hemma så ska lägga upp bilder innan någon flyttar in i det så jag får lite tips.. har även en liten son på 18 månader som ska vänja sig vid att det står ett terrarium man inte får röra ;) 


114
16
AdamsReptiles:

Vad för orm är det du ska köpa? :D grattis!


356
177
krypet:

Det kan vara bra att ha med en frigolitlåda, kylväska eller liknande för att undvika alltför extrema temperaturer. I lite större kylväskor brukar de flesta burkar få plats. Placera hela ormburken i kylväskan och ha den där.

Vad säger de som har orm om syretillgången? Jag har ju bara insekter och de förbrukar inte mycket syre, så jag brukar inte få problem med det.


30
1
moniiiz:

Kungspyton :) om jag hittar en dvs :) okey ja alltså vi har ju en relativt ny bil med ac. Men en kylväska har jag som jag kan ta med :) bra tips! 


733
295
markusbabs:

Jag brukar ta en kylväska, När jag är på plats på mässan så fyller jag två flaskor med varmt kranvatten och har dom i botten på väskan, sen placerar jag en tröja på flaskorna så att inte lådan kommer i direkt kontakt med flaskorna. 


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Ormen ligger förhoppningsvis väl packad i en låda vid köpet, så du tar bara lådan, lägger ner i en kylväska eller frigolitlåda, stänger, åker hem och packar upp ormen. 
Mörkt, lugnt och jämn temperatur, så klarar dom sig utmärkt under resa, 2 timmar, eller 15 timmar...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild