Nättak

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
33
bufo_bufo:
Hej alla duktiga byggare!

Nästan alla träterrarier jag sett verkar ha belysningen monterad på insidan. Är det någon som vet hur man enklast får till ett nättak som man istället kan lägga belysningen ovanpå?

Jag föreställer mig att det enklaste är att helt enkelt bygga en "låda" plus en separat ram med fasthäftat nät ovanpå, men är nyfiken på om någon har andra idéer eller erfarenheter. :)

Medlem i SkHF
980
1103
NellyNiklas:

bufo_bufo skrev:
Hej alla duktiga byggare!

Nästan alla träterrarier jag sett verkar ha belysningen monterad på insidan. Är det någon som vet hur man enklast får till ett nättak som man istället kan lägga belysningen ovanpå?

Jag föreställer mig att det enklaste är att helt enkelt bygga en "låda" plus en separat ram med fasthäftat nät ovanpå, men är nyfiken på om någon har andra idéer eller erfarenheter. :)


Serpa Design på Youtube har byggt ett antal vivarium med nättak. Kolla in några av hans video så får du all inspiration du kan tänkas behöva. 


61
33
bufo_bufo:
NellyNiklas skrev:


 

Serpa Design på Youtube har byggt ett antal vivarium med nättak. Kolla in några av hans video så får du all inspiration du kan tänkas behöva. 



Åh, jag älskar Serpa, har kollat på massor av hans videor som ren avkoppling. :) Men har inte sökt på just detta specifikt. Tack för tipset!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild