Var skaffar man fruktflugor till pilgiftsgrodor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
2
TMatts26:
Hej alla. 
Jag ska skaffa pilgiftsgrodor för första gången, och har hört att man borde skaffa fruktflugor ett tag innan. Jag har köpt in allt som behövs, men har ingen aning var man får tag på själva flugorna. Man kan köpa hydei på herpers choice, fast jag bor i Skåne. Med tanke på att de skickas från Uppsala, och att vi är mitt i vintern, så vet jag inte om de hade överlevt resan. Finns det någon i Skåne som har en kultur att sälja? Eller tips på affärer?

142
241
Greven78:
Vellingeblomman

3
2
Uggle:
reptilsweden.nu/ - har internetbutik och finns i Mörarp. De säljer fruktflugor.

skanereptilfoder.se/ - finns i klippan men verkade tyvärr inte ha flugor.

Det är de jag hittat här i skåne

656
344
Johnexotics:
Uggle skrev:
reptilsweden.nu/ - har internetbutik och finns i Mörarp. De säljer fruktflugor.

skanereptilfoder.se/ - finns i klippan men verkade tyvärr inte ha flugor.

Det är de jag hittat här i skåne



Reptilsweden är dock Reptilgrottan kanske man inte ska rekomendera då dom mer eller blåser sina kunder. Eller blocka dom när man fråger sätter dom ;)

5092
3863
Tropfrog:
Det är SDS groddag den 18 mars. Där hittar du både mat, grodor och växter till ditt terrarium.

Om du inte har möjlighet kolla i PM

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
73
37
Kenneth58:
Vid frakt i kallare väderlek använder man heatpack, då är ett problem löst.

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

TMatts26 skrev:
Hej alla. 
Jag ska skaffa pilgiftsgrodor för första gången, och har hört att man borde skaffa fruktflugor ett tag innan. Jag har köpt in allt som behövs, men har ingen aning var man får tag på själva flugorna. Man kan köpa hydei på herpers choice, fast jag bor i Skåne. Med tanke på att de skickas från Uppsala, och att vi är mitt i vintern, så vet jag inte om de hade överlevt resan. Finns det någon i Skåne som har en kultur att sälja? Eller tips på affärer?


Det finns några butiker runt Malmö som i vanliga fall har foder till reptiler typ syrsor, dubia och bananflugor. 

Vill pitcha för Vellingeblomman och deras utställning denna kommande helg, 28-29 januari. De har också reptiltillbehör och foder. Foder och utställning - två flugor i en smäll.

Ett komplement till det senare är att gå med i din lokala Herpetologiska förening, SkHF. Då har du ännu större möjlighet att få hjälp från likasinnade medlemmar. 

skhf.webnode.se/kontakt/


3
2
Uggle:
Johnexotics skrev:



Reptilsweden är dock Reptilgrottan kanske man inte ska rekomendera då dom mer eller blåser sina kunder. Eller blocka dom när man fråger sätter dom ;)



aha okej det visste jag inte. Är ny inom detta så försökte bara dela med mig av det jag hittade när jag letade runt här i Skåne vad som fanns för urval :) Men tackar för infon!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild