Bussresa till Hamm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

46
56
bos:

Mässan i Hamm måste upplevas, den är svår att beskriva. Fråga vem som helst som varit där.

 

Det finns fortfarande platser kvar på bussen till Hamm i september.

Vi startar från Stockholm den 13/9 kl 12.

Plockar upp folk efter vägen i

Norrköping

Linköping

Jönköping

Värnamo

Ljungby

Örkelljunga

Helsingborg

Framme i Hamm på morgonen den 14 och har hela dagen på oss på mässan.

Bussen går tillbaka samma väg och på söndag 15/9 kommer vi hem, trötta men glada efter en givande helg.

Gå in på www.tfamazonas.se och anmäl er. Där hittar ni mer information. Efter anmälan kommer det en bekräftelse inom 2-3 dagar via mail.

Välkomna!

 


733
295
markusbabs:

Om man inte har råd denna resa. När arrangeras denna resa igen?


488
203
David:

Den brukar arrangeras 1 gång om året, och då är det septembermässan som gäller. Det är ju den största av mässorna. 


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Har aldrig vart där men Terraristika Hamm har väl mässa minst 3 ggr om året, Mars, Juni & Sep? Även i Dec har jag för mig? I så fall 4 ggr.

Det bör vara bäst att åka i Sep då de flesta uppfödare fått årets kullar då och fått igång dom. Mars och även Juni är ju lite tidigt för att få tag i årsungar.

 


488
203
David:

Ja, fyra mässor tror jag dem har och septembermässan är den största. 


356
177
krypet:

Är det någon som åker med härifrån? Jag har bokat plats sedan länge och går och längtar till resan. Superkul och precis lika superjobbigt (två nätter på buss blir man ganska mör av). Det är värt det alla gånger.


356
177
krypet:

Nu är det bara dryga veckan kvar. På fredag åker vi - jippi!


Det ska bli hur kul som helst. Jag tyckte mig se nästan 600 bokade bord. Med en minut per bord tar det 10 timmar... Så länge är det inte öppet. Denna mässa är lite större än de vi har i Sverige... Hur ska man hinna se allt OCH hinna göra lite affärer med?

Hoppas komma hem med nya roliga kryp. Läckra vandrande pinnen Achrioptera fallax och några fina skalbaggar står på min önskelista. Jag har haft A. fallax, men misslyckades med dem efter två generationer.

Dessutom ska jag spana efter en eller annan milliped till Pakwa, och kanske någon till mig med.

Vad ska du leta efter?

 PS. Det fanns några platser kvar på bussen alldeles nyligen, det går nog att komma med fortfarande. DS


25
22
MikeM:

Jag hoppar på i Stockholm :-)

har bokat djur så behöver inte leta men lättast är ju att hjälpas åt med de man åker med så har man ju lite fler ögon så att säga!

/MikeM 


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Man hinner inte titta på alla bord, man springer förbi och stannar till för en snabb överblick vid de borden som ser ut att kunna ha lite intressant, annars virvlar man vidare.
En snabb repa genom allt i stora hallen, memorera gång-numrerna där du hittade något intressant och gå tillbaka senare. Ute i de andra rummen är det inte så mycket djur, utan mer inredning, foder, däggdjur osv.
Sen är det givetvis giftormsrummet också, det är där jag lägger flest minuter per bord, brukar vara lite mindre folk där med, lite lugnare, och roligare djur... :)


333
97
leolina:

Med 593 säljare blir det bra mycket mer än 600 bokade bord ;) Mig lär ni hitta bakom ett av dem och jag ska som vanligt inte köpa nånting alls ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild