rådfrågning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
0
emanuelerik:

Jag har ju separerat mina två Eurydactolodes Agricolae-hanar (Bauers kameleontgecko) i varsitt terrarium, detta då den lite större tycktes sjasa bort den lite mindre från maten, samt att det ibland skreks hjärtskärande. Eller peps snarare, då det utdelades tjuvnyp. De blev såklart omtumlade av omflytten, men jag har en känsla ändå av att de kanske saknar varandra. Vad säger expertisen här om att låta dem vara tillsammans iallafall ibland, om man har koll på dem?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag tror nog de mår bäst utav att vara frånskilda.
Väldigt få arter av reptiler är sociala djur, och så vitt jag vet lever inte E.agricolae i grupper.


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Geckohanar som slåss bör alltid hållas separat. Det låter som det uppenbarligen är en som är mer dominant och för att undvika att stressa den mindre så separera direkt.

Funderar du ändå på att ha de i samma burk så får du skaffa en burk med väl tilltagna mått och rikligt med växtlighet om det ska ha någon chans att funka.


46
0
emanuelerik:

jo. De mår säkert bäst av att vara åtskilda. Dom börjar komma fram mer o mer efter att ha hållt sig gömda efter flytten

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild