Flera lås med samma nyckel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
Blommor:
Hej!
Hur gör ni som har flera terrarium att låsa? Det känns inte så skoj att ha lika många nycklar som terrarium. 
Vet ni var man kan köpa flera lås med samma nyckel? Men ändå inte så att andra har samma nyckel som mig?



Medlem i SkHF
973
1090
NellyNiklas:
Ta nyckeln till en nyckelsmed (de heter nog ute så egentligen). De kopierar nycklar. Minns inte priset dock.

Funkar dock bara om du har samma låskolv. Möjligt att de kan hjälpa dig med den biten också.

4
2
Blommor:
NellyNiklas skrev:
Ta nyckeln till en nyckelsmed (de heter nog ute så egentligen). De kopierar nycklar. Minns inte priset dock.

Funkar dock bara om du har samma låskolv. Möjligt att de kan hjälpa dig med den biten också.


Tack för svaret!

Nyckeln fattar jag går att kopiera, men behöver inte flera. Dock vet jag inte hur jag gör med låskolven; de som säljs är enligt låssmeden för små för att fixa så att samma nyckel passar i flera. 

Ingen som vet någon som säljer låskolvar till terrarium med en nyckel till flera kolvar?

85
55
lepida:
Hej!

Jag kör dessa, ett lås beställ ifrån usa på amazon. där funkar en nyckel till alla lås. Nu såg jag priset är rätt högt dom brukar ligga under 100:- annars.

www.amazon.com/TDK-TDK-7-Stick-On-Showcase-Lock/dp/B00I386R30/ref=sr_1_3?crid=3L35DRD9PFOM5&keywords=TDK+-7+Stick-On+Showcase+Lock&qid=1667827680&sprefix=tdk+-7+stick-on+showcase+lock%2Caps%2C321&sr=8-3

Richard

209
109
Norrby89:
Blommor skrev:


Tack för svaret!

Nyckeln fattar jag går att kopiera, men behöver inte flera. Dock vet jag inte hur jag gör med låskolven; de som säljs är enligt låssmeden för små för att fixa så att samma nyckel passar i flera. 

Ingen som vet någon som säljer låskolvar till terrarium med en nyckel till flera kolvar?


Om man nu köper dom billigare varianterna så är chansen stor att ett par nycklar passar till flera lås, har själv 5 lås alla av olika fabrikat men liknande modell och låsen till två av nycklarna passar till alla lås. 

4
2
Blommor:
Tack för svaren!

Norrby89 skrev:


Om man nu köper dom billigare varianterna så är chansen stor att ett par nycklar passar till flera lås, har själv 5 lås alla av olika fabrikat men liknande modell och låsen till två av nycklarna passar till alla lås. 


...
Inga säkrare lås som kan beställas till samma nyckel?

209
109
Norrby89:
Blommor skrev:
Tack för svaren!



...
Inga säkrare lås som kan beställas till samma nyckel?

Borde inte va några problem men lär kosta därefter tyvärr. Enklaste är nog att leta lås för företag till göasmontrar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild