Föda till grodyngel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Hej, vet att det finns många här inne som föder upp olika arter av grodor och paddor.
Vore intressant att veta vad ni utfodrar till ynglen. 

Använder ni olika foder vid olika stadier? (t.ex. mer vegetarisk kost i tidigt stadie)
Vilka foder har ni haft bra/dåliga resultat av, några för- eller nackdelar?

214
333
MartinJ:
Har bara erfarenhet av att föda upp rödögda trädgrodor (Agalychnis callidryas), och har alltid gjort på samma sätt, men det har gått bra. Vi har kört på väldigt enkel setup, där de matas med spirulina i pulverform och fiskmat. När de är väldigt små är det framförallt spirulina, men fördelkingen skiftar mer och mer mot fiskmat ju större de blir. I slutändan tycks de nära nog helt ignorera spirulinan ändå.

5104
3879
Tropfrog:
Jag har bara fött upp en kull D leucomelas. Gjorde det helt på fiskfoder.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
983
1105
NellyNiklas:

Min första och än än så länge enda kull av "Polypedates otilophus" matades med maltabletter/alg wafers och fiskfoder. (Fick de som grodyngel). De växte snabbt och frodades så jag tar det som en lyckad strategi.

Hoppas nu på en omgång egna framavlade grodyngel av samma art inom kort så jag kan experimentera och förfina tekniken då det inte gick helt felfrit första gången.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild