En vecka har gått får att silikon och dylikt ska vädra ut och härda. Grädde på moset fick bli en påse autentiska eucalyptus blad och bark från min moster i Australien. Näst intill perfektion!

Oerhört nöjd med resultatet. Respektive skiffersten har sin egen digitala termometer eller termostat. Termostaten kontrollerar en 80W DHP. En 50W Halogen belyser en av de andra stenarna.
Temperaturer under halogenlampan pendlar mellan 32-33 grader dagtid och skifferplattan håller värmen en bra tid efter att lampan slocknat. Temperaturen på solplatsen under DHP'n ligger runt 30-32 grader både dagtid och nattetid.
Därefter blev det äntligen inflyttning!

Som väntat gick ormen iväg och gömde sig i två dagar, på en plat som visade sig vara omöjlig att komma åt (för att iaktta). Än idag har jag inte den blekaste vart den gömde sig. Efter två dagar så fan vi honom i grottan, vilket var en fröjd att se.

Jag har även placerat en övervakningskamera i ett av hörnen för att få en tydligare insikt hur solplatserna används och när.

Just beteendet ovan var intressant och fick mig att tänka till och inse att här var ett "missed opportunity". Ormen försökte klämma sig in mellan skiffersten och den artificiella sten som den är limmad till. Givetvis fick den inte plats, men det fick mig att fundera på en anpassning som jag ska titta närmare på under sommaren.
Utöver ovan nämnda anpassning som tittar jag på en lämplig bakgrundsbelysning/LED slinga då det känns lite väl dunkelt på högersidan.
Fortsättning följer!