Vilken typ av terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
LindaH:

Jag är mitt i att hitta rätt reptil och tar god tid på mig. Var helt säker på att jag ville ha en majsorm men så var jag hos en säljare (Genevad) och blev helt förälskad i trynsnokarna. 

Egentligen var vi där för min son ska köpa en skäggagam och vi behövde kolla och fråga inför det så vi kommer köpa ett terrarie till den (ett litet som är lagom till den) medans vi bygger ett mycket större till den som den ska bo i när den vuxit till sig lite. 

Jag tror på att göra en sak i taget och inte stressa så min orm får vänta. Men vi behöver köpa rätt terrarie som passar till skäggis och trynsnok så jag inte köper på mig prylar i onödan.

Det låter hastat men liiita på mig vi har funderat i flera år nu och verkligen tänkt igenom ansvaret mm.

Min fråga är: vilket terrarie rekommenderar ni? Glasterrarie (som kostar lite mindre), ett med aluminiumram, Exoterra eller annat?

Jag tänkte köpa ett typ 100ish cm långt.

Tänker först på djurets bästa och att det ska hålla men efter det så billigt som möjligt.

Tack för att en nybörjare får ställa dumma frågor...
Mvh /Linda


5099
3873
Tropfrog:
Vad bra att ni har kontakt med Tropiska rum. Han är väldigt kunnig och har god kunskap och djurhållning. Jag är säker på att det är värt att fråga där också.

Typ av terrarium är mest en smaksak. Jag gillar helglas,  så därför blir det min rekommendation.

Mvh
Magnus 

7
1
LindaH:
Tack! Ja han gav ett riktigt bra intryck. Supertrevlig. Önskar man hade haft honom lite närmare :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild