Värmeplatta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej!
Jag ska köpa ett terrarium gjort av formplyfa med ben till en kp och jag undrar hur jag ska göra med värmeplattan, ska den vara inuti eller över elr nåt sånt

5095
3865
Tropfrog:
Utanför terrariet gör den nog ingen nytta :)

Mvh
Magnus 

41
1
Molol:
Tropfrog skrev:
Utanför terrariet gör den nog ingen nytta :)

Mvh
Magnus 

Jag menar om jag ska lägga den över elr fästa den under

5095
3865
Tropfrog:
Hmm. Är inte över det samma som utanför?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Är det en vanlig värmematta du menar? Eller en panel som man sätter i taket? Tror du behöver förtydliga lite. 
En vanlig värmematta kan en kp lätt gräva fram och om oturen är framme bränna sig.
I så fall är det bäst att hitta en lösning med mattan under terrariet. Det behövs nog en liten luftspalt så testa att få upp terrariet typ en halv centimeter med någon form av distans och lägg sen under mattan och mät vad det blir i terrariet.
Skulle även rekommendera termostat för att kontrollera temperaturen.

5095
3865
Tropfrog:
Hmm. Är det verkligen lämpligt att sätta värmematta under ett terrarium gjort av formplyfa? Känns spontant som att luftspalt, formplyfa och substrat isolerar för mycket.

Jag tror frågan rör värmepanel.

Mvh
Magnus 

 

41
1
Molol:
Jimmy skrev:
Är det en vanlig värmematta du menar? Eller en panel som man sätter i taket? Tror du behöver förtydliga lite. 
En vanlig värmematta kan en kp lätt gräva fram och om oturen är framme bränna sig.
I så fall är det bäst att hitta en lösning med mattan under terrariet. Det behövs nog en liten luftspalt så testa att få upp terrariet typ en halv centimeter med någon form av distans och lägg sen under mattan och mät vad det blir i terrariet.
Skulle även rekommendera termostat för att kontrollera temperaturen.

Kan man lägga typ platta stenar över värmemattan så att värmen inte är direkt

209
109
Norrby89:
Molol skrev:

Kan man lägga typ platta stenar över värmemattan så att värmen inte är direkt

Det funkar skit bra, vi kör med 20x30 marksten på våra mattor/slingor och det fungerar skit bra, blir även extra naturligt då stenplattorna håller värmen ett tag efter att man stängt av värmen under natten. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild