Repti-zoo knock down glass

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

124
17
Vincentc:
AndreasB skrev:
Någon som har repti-zoo's knock down glass?
reptizoo.store/collections/glass-terrarium-closed-terrariums-diy-large-mini/products/vertical-rectangular-glass-terrarium-with-mesh-screen

Med så mycket mesh på sidorna även om man bara har på en sida. Blir det inte svårt med att behålla högre luftfuktighet?

AndreasB skrev:
Någon som har repti-zoo's knock down glass?
reptizoo.store/collections/glass-terrarium-closed-terrariums-diy-large-mini/products/vertical-rectangular-glass-terrarium-with-mesh-screen

Med så mycket mesh på sidorna även om man bara har på en sida. Blir det inte svårt med att behålla högre luftfuktighet?

Jag valde likadan fuktighet i luften är över 50% hela tiden

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Sitter själv och funderar på ett 120x60x45 www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.20212/repti-zoo-rk0223-terrarium-120x45x60-cm
men Cyberzoo vet inte när de får en ny skeppning prylar. 

I övrigt är det inget ovanligt att behöva anpassa något befintligt för att få det bra. Det är trots allt oftast lättare att täppa till befintlig ventilation än vad det är att skapa mer ventilation, speciellt i dessa "knock down glass" modellerna.

Mvh
Niklas


656
344
Johnexotics:
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.20252/repti-zoo-rk0226-terrarium-120x60x45-cm detta fundera jag på :)

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
för alla som önskar införskaffa ett sådant hr terrarium, som visas som slutsålt. Skicka förfrågan när grejerna förväntas vara tillbaka i lager så kanske Cyberzoo prioriterar detta mer. 

3
0
Diana_G:
NellyNiklas skrev:
Sitter själv och funderar på ett 120x60x45 www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.20212/repti-zoo-rk0223-terrarium-120x45x60-cm
men Cyberzoo vet inte när de får en ny skeppning prylar. 

I övrigt är det inget ovanligt att behöva anpassa något befintligt för att få det bra. Det är trots allt oftast lättare att täppa till befintlig ventilation än vad det är att skapa mer ventilation, speciellt i dessa "knock down glass" modellerna.

Mvh
Niklas





Har du något tips på vad man kan täta meshnätet med, främst de på sidorna. Till Fulicas, så inget som på något vis kan kommas åt och mumsa på. : )

15
10
Tant:
Diana_G skrev:




Har du något tips på vad man kan täta meshnätet med, främst de på sidorna. Till Fulicas, så inget som på något vis kan kommas åt och mumsa på. : )

Vi beställde nya glasskivor och bytte ut nätet mot dessa till våra grodor. Väldigt smidigt! Tag bara loss nätsidorna och mät dem så du får rätt mått. Tror det var vanligt 4 mm glas. Har du en traditionell glasmästare i närheten så fixar dom det smidigt. Annars kan din närmsta zoo-butik beställa tillskuret glas från Imazo.

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
Diana_G skrev:




Har du något tips på vad man kan täta meshnätet med, främst de på sidorna. Till Fulicas, så inget som på något vis kan kommas åt och mumsa på. : )


Precis som "Tant" nämnde så kan du byta ut nätet mot en tillskuren glasskiva. du kan även tejpa fast plastfolie eller en bit papp på utsidan. Vad som helst funkar egentligen.

Mvh
Niklas

3
0
Diana_G:
NellyNiklas skrev:


Precis som "Tant" nämnde så kan du byta ut nätet mot en tillskuren glasskiva. du kan även tejpa fast plastfolie eller en bit papp på utsidan. Vad som helst funkar egentligen.

Mvh
Niklas




Tusen tack! Såg du att de fått in 120 × 60 × 45 terrariet igen? : )

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Diana_G skrev:




Tusen tack! Såg du att de fått in 120 × 60 × 45 terrariet igen? : )


Nej det har jag missar. Tack för upplysningen. Jag hittade dock ett 120x60x60 till salu i Staffanstorp nyligen som jag nöp direkt. 


Mvh
Niklas


6
3
bjrkbrasse:
Hej 

Jag har 5st av dessa burkar till mina marklevande geckos.
Fungerar bra då jag endast har arter som lever i torra miljöer.
Men det är lätt att täcka med akrylplast istället.
Har gjort det när jag haft varanbebisar i dom.
Kvaliteten är väl sådär skulle jag säga, helt ok men jobbiga lås på dörrarna.
Dom är jag inte nöjd med, täta är dom om man bara monterar ihop dom rätt.

Mvh
Jonas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild