Dimmer eller termostat ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
5
GarmrHeim:

Hejsan! så jag kommer att byta till värmelampor istället för värmematta då jag byter till träterrarium istället för glas.
Men frågan är. just nu har jag termostat som slår av/på med natt/dagstemp inställt men jag har läst att det inte fungerar med värmelampor? Kommer specfikt ha keramikvärme så inget *ljus* bara värme.
Men ska man ha dimmer till det eller fungerar en sådan med termostaten jag redan har?  

tack på förhand!


5099
3873
Tropfrog:
Av/på termostater är inte så praktiskt till lampor som ger ljus såvidare inte både du och ditt djur gillar disko :)

Keramiska värmare borde gå bra med din on/off termostat så länge du inte överbelastar den.

Mvh
Magnus 

16
5
GarmrHeim:

Tropfrog skrev:
Av/på termostater är inte så praktiskt till lampor som ger ljus såvidare inte både du och ditt djur gillar disko :)

Keramiska värmare borde gå bra med din on/off termostat så länge du inte överbelastar den.

Mvh
Magnus 


Tack! Jag läste att specefikt med värmelampor som av en lampa med ljus, att av/på termostat kommer att förstöra lampan och dimmer var rekommenderat till dom? så var lite orolig att det skulle va samma med en keramiklampa. Den som jag tänkt köpa är en på 60Watt så det borde nog fungera att inte överbelasta? 

men tack så mycket för svar!! :)


5099
3873
Tropfrog:
GarmrHeim skrev:


 

Tack! Jag läste att specefikt med värmelampor som av en lampa med ljus, att av/på termostat kommer att förstöra lampan och dimmer var rekommenderat till dom? så var lite orolig att det skulle va samma med en keramiklampa. Den som jag tänkt köpa är en på 60Watt så det borde nog fungera att inte överbelasta? 

men tack så mycket för svar!! :)



Av på termostat funkar utmärkt rent tekniskt till alla lampor med ljus. Däremot är det inte särskilt kul med ljus som går bå lite randomiserade dag som natt.

Hur mycket din termostat går att belasta står i manualen.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Tropfrog skrev:
Av/på termostater är inte så praktiskt till lampor som ger ljus såvidare inte både du och ditt djur gillar disko :)

Keramiska värmare borde gå bra med din on/off termostat så länge du inte överbelastar den.

Mvh
Magnus 

Hahahahahahahahqhq
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild