Racksystem Plaslådor i rätt storlek??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SmHF
5
7
AxelDiver:
Tjena, försöker hitta plastlådor i rätt storlek för adult boa cc men lyckas inte.. Någon som vet vart man kan få tag på det?

5061
3824
Tropfrog:
Vad jag förstår så är racksystem utvecklat för en annan djurhållninsfilosofi som inte är lagligt i Sverige. Skall man följa L80 så försvinner den enda fördelen med rack, dvs att det är platsbesparande.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Axelsandgren skrev:
Tjena, försöker hitta plastlådor i rätt storlek för adult boa cc men lyckas inte.. Någon som vet vart man kan få tag på det?

Enligt en snabb googling blir en fullvuxen BCC minst 2-3m lång. En orm mellan 2 och 3 meter ska i Sverige enligt lag ha minst 2.15 kvadratmeter i bottenyta och 70 cm i höjd. Jag har då aldrig sett någon plastlåda som är större än min säng.

302
253
Bowery:
Plastlåda till adult BCC, dummaste jag hört! Sluta kolla amerikanska youtube videos.

Som grabbarna ovan nämner,minst ett par kvm går åt, så 200x100x100 cm , skulle jag personligen själv rekommendera. 

Hittar du en sådan plastlåda som dessutom kan främja djurets naturliga beteende får du gärna återkoppla!

Medlem i SmHF
5
7
AxelDiver:
Japp dumt som fan. Är man nog att erkänna att jag tänkt fel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild